Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ett smått fanatiskt pbem-projekt

Startat av Delirium, 8 mars 2015 kl. 12:19:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Gott folk, undertecknad har halkat in i en grupp som spelar Europa Universalis pbem på nätet. Det finns en hård kärna veteraner i spelformen, plus jag som kan det live men aldrig testat pbem, och någon total nybörjare. Vi håller på att starta ett parti från grunden just nu, och på papperet är det sex spelare, men jag har blivit ombedd att se efter någon här skulle kunna vara galen nog att vara reserv i partiet eller till och med möjligen ta en startplats, beroende på hur händelseutvecklingen blir.

Vi använder Cyberboard för drag, ACTS för tärningar och kommunikation, och Dropbox för bokföringsdokumenten (i publika excel-filer). Om någon är intresserad och skulle vilja ha mer information, skriv pm till mig eller ange mailadress.

Björn (jag spelar Frankrike)
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Intresse! Vad behöver jag läsa in mig på (Total noob)?

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Folket

Jag skulle också kunna vara intresserad. Vad är tidsåtgången?

Delirium

Ursäkta, har helt glömt bort detta. Vi spelar spelet på sex man och det går efter omständigheterna bra. Vi är inne i turn 2 nu. :)

Det tar tid, men inte så lång tid som man skulle kunna tro. Om du pm:ar mig en mailadress kan jag skicka ett regeldokument.