Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2015 - 14 - 17 maj 2015

Startat av Rydfalk, 30 december 2014 kl. 13:34:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Gosh! En dryg vecka utan Internet! Packar bilen imorgon efter lunch och räknar med att vara på plats runt 15-hugget. Tror vi placerar dioramor etc i den delen södra delen av lokalen (närmast  de centrala delarna) om nån är före mig och börjar kränga upp nåt monster. Kom som sagt ihåg att det är en ny lokal i år, S41.

Inget är schemalagt efter klockan 12:00 så förhoppningsvis kan vi komma in när vi vill.

Har nån bil för de som vill ta en tur till det exotiska Linköping restaurangliv på kvällskvisten. Sist ersattes det gamla stamlokuset Snoddas med Hamlet. Kanske är det en ny tradition?
Pubbesöket ligger annars på lördagen i år - lite av avslutning? Vi fixar kineskrubb på torsdagen och någon icke-definierad hämtmat även på fredagen.

/Mikael & c:o
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Kvällslektyr inför Lincon som låg och väntade på mig i brevlådan när jag kom hem idag. Ett tecken om något att det får åka med norrut.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

rensarn

Tjaba!

I skrivande stund packar och kommer under dagen.
Har med Julian (igen) men annars öppen för det mesta.

Men inte test av nya Euro-games 0400 nattetid.
Har nog med att få hjärnan att fungera (hjälpligt) dagtid.
Rensarn

Rydfalk

"För de arrangörer och butiker som har tänkt komma idag så har vi officiellt lokalerna från 17.00."

Vad har folk för ETA?

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

ETA är ASAP.

Sannolikt någonstans mellan 16 och 17 skulle jag tro.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

17-18-tiden passar mig

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Flesta partierna avklarade. 2 partier Quartermaster General.

pelle

Jag är gärna med och spelar något på fredag. Helst något som går att köra färdigt på en dag då om någon hade tänkt sig något annat än att köra monsterspel.

Engelbrekt

Tar med 1775 om någon vill lira det på fredag. Det blir man klar med på cirka 3 timmar. Tar även med No Retreat North Africa, Pax Baltica, Musket and Pike och några småspel. Kanske även Blue Cross  White Ensign vilket jag lär mig just nu.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

thermopylai

Kommer imorgon runt lunch. Tar med mig Tornio 44, Karelia 44, DMZ, Red dragon/Green crescent, A&A Naval Minis med brittisk, tysk, italiensk och fransk flotta.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Andreas Lundin

Bästa liret i år? Stonewall's Sword.

Jon

Har kikat lite på det här hemma men inte satt upp det än, mycket snack om los/terräng har jag sett på nätet? Är det bra alltså? Det kanske får förtur i spelkön då.

Andreas Lundin

Inga problem med los/terräng i min bok. Folk bara gnäller på det för att dom inte har nåt annat att gnälla på.