Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2015 - 14 - 17 maj 2015

Startat av Rydfalk, 30 december 2014 kl. 13:34:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Jag tänkte nog dra med mig familjen i år. Finnes hotell med bassäng i stan? Vad kan familjen göra de dagar dom inte vill hänga med den gamle bland nördarna?

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Mode

Gamla Linköping (Cloettas chokladbod brukar vara populär) och Valla fritidsområde ligger nästgårds från konventet och är pålitliga turistfällor att starta med. Gillar man att vandra i naturen så finns eklandskapet med Rosenkällasjön söderut i det gamla övningsfältet.
Befinner man sig inne i stadskärnan är Trädgårdsföreningen en oas och ett av de trevligaste (och mest undanskymda) fikaställena är Berget, mitt Hawelka när jag pluggade på högskolan. Inte riktigt samma priser eller meny som på den tiden, men läget är oförändrat.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Wes

Citat från: Andreas Lundin skrivet 10 mars 2015 kl. 12:16:31
Jag tänkte nog dra med mig familjen i år. Finnes hotell med bassäng i stan? Vad kan familjen göra de dagar dom inte vill hänga med den gamle bland nördarna?

Hur gamla är barnen?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Andreas Lundin

9-11

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Wes

Då är dom kanske lite för gamla för Busfabriken och Leos lekland.
Bästa stället är ju Flygvapenmuseum där dom även förutom att titta på flygplan kan leka lite och restaurangen är bra.
Sedan är Bergs slussar ett bra turistmål oavsett ålder. Det finns äventyrsminigolf där också.
Bredvid lincon ligger Valla där det finns minigolf och gamla Linköping. I gamla Linköping finns Fenomenmagasinet som är en light version av Tom Tits, det kan jag rekommendera. Badhus så gäller nog Linköpings simhall, den är både inne och ute och har lite rutschkanor och sånt också.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Rydfalk

Vet inte hur bra hotell-deal detta är men i alla fall.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Rabatten gäller enbart om- och avbokningsdelen skulle jag säga. Normalpris för den typen av biljetter är 1211 per dubbelrum och natt så där sparar man pengar. Om man å andra sidan är som jag och bokar icke ombokningsbara biljetter är det en förlustaffär, de går på 908 per dubbelrum och natt.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

nbrande

Hej,
var på krigspelsrummet på gothcon för första gången och fick mersmak. Tänkte försöka komma även till Lincon. Jag skulle gärna spela ett flerspelar Napoleon's Triumph om intresse finns. Jag kan förklara regler vid behov.

Jag har förstått att hex-and-counter spel är klart populärast men en del block-spel spelas också. Finns det något block-spel som är populärast och i så fall vilket? På gothcon spelades EurofrontII. Är det det mest gångbara eller är det något annat?

Med vänlig hälsning
Nicklas

Hannes

nbrande: Tycker att den sortens entusiasm du uppvisar ska belönas och att Napoleon's Triumph verkar ballt så jag hakar på  :) (med ungefär noll erfarenhet av den typen av spel, ska tilläggas).

Det var jag och Filip (folow här på forumet) som spelade EastFront på GothCon (inte EuroFront) och det är ju definitivt ett spel jag gärna spelar mer av! Enda andra blockspelet jag spelat är Pax Baltica, som jag nog drar med mig. Filip inhandlade också ett Rommel in the Desert som jag är sugen på att testa, men om jag inte minns fel så var nog inte LinCon aktuellt för honom? Utesluter förstås inte att jag kan sno med mig det från honom om jag ber snällt :P

folow

Ha! Jag har tydligen lyckats i mitt försök att dupera och bedra. Genom en kringgående manöver kommer både jag och mitt Rommel in the Desert att dyka upp på Lincon. Jag kommer nog att släpa med både East- och Westfront också, men inte Eurofront.
Lite beroende på transportform kommer en större eller mindre kasse av andra spel också att följa med.

Jag är gärna med på ett flerspelars-nappe. Fick lite blodad tand på Gothcon.

https://www.youtube.com/watch?v=63L_qNlCN6U
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

nbrande

Då ska jag bara fixa så att jag kommer loss. Verkar inte bli några problem. Tre helger var redan bokade men genom ett rent under inte Lincon-helgen. Dessutom är sonen mycket sugen på att åka (dock inte för att spela krigsspel:(. Tar med mig NT så får vi se om vi får igång ett flerspelarspel. Rommel in the Desert har jag haft ögonen länge på. Ska försöka läsa igenom reglerna. Det är vill jag minnas snabbare än eastfront (inte eurofront :). Pax Baltica ser ju mycket fint ut. Om tillfälle ges provar jag gärna det också men grejar nog inte att läsa regler för mer än ett spel.
Med vänlig hälsning
Nicklas

Delirium

Citat från: folow skrivet  9 april 2015 kl. 08:45:31
Ha! Jag har tydligen lyckats i mitt försök att dupera och bedra. Genom en kringgående manöver kommer både jag och mitt Rommel in the Desert att dyka upp på Lincon. Jag kommer nog att släpa med både East- och Westfront också, men inte Eurofront.
Lite beroende på transportform kommer en större eller mindre kasse av andra spel också att följa med.

Jag är gärna med på ett flerspelars-nappe. Fick lite blodad tand på Gothcon.

https://www.youtube.com/watch?v=63L_qNlCN6U

Vafalls! Nu duger vi igen! Vad hände med semestern?
Imperial Elegy
Space Empires

folow

Citat från: Delirium skrivet  9 april 2015 kl. 10:31:36
Vafalls! Nu duger vi igen! Vad hände med semestern?

Operation Mitt Eget Sjölejon (klatschigt namn, va?) har skjutits på framtiden till sommaren, så nu tågar vi österut igen!
Kan väl passa på att nämna att jag tittar lite på resa till konventet. Om jag får låna bil (ungefär 16% chans) så blir det råbilligt att samåka. Om vi däremot behöver hyra så skulle det gå på ca 500 pix fram och tillbaka, förutsatt att vi blir fem i bilen (från Göteborg). Är det någon som är intresserad?

Delirium

Det finns en bil från Göteborg som blir full med dig, jag pm:ar. Om det är ännu fler som vill åka kan diskussionen öppnas igen.
Imperial Elegy
Space Empires

folow

Jag antar utmaningen! Vad mer kan någon önska sig än en bil full med mig?  :ultra: