Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon 2015 - 14 - 17 maj 2015

Startat av Rydfalk, 30 december 2014 kl. 13:34:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Visst, ser häftigt ut med en rumsstor karta men blir problem med det fysiska fotavtrycket, alltså bokstavligt talat när man måste gå in till mitten för att hantera sina stackar. Tsunami i strumplästen?
1914

Scipio

Citat från: Delirium skrivet  4 maj 2015 kl. 18:02:08
Vad jag kan se från de andra aktiviteterna jag tänkt mig borde fredag vara bra för franska revolutionen, om vi nu får ihop folk till det förstås.
Fredag fungerar för mig.
Hannes har dock inte bekräftat vilka som kommer att vara med från hans gäng så jag vet inte om det blir av eller hur många vi är som är intresserade av att spela.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Mode

Citat från: Andreas Lundin skrivet  4 maj 2015 kl. 09:05:11
Någon sugen på Panzer?
Mja, det är nog högst scenarioberoende. MBT eller IDF?
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

joakim589

Nån som vill spela Paths of Glory.

Gärna någon som har spelet (eller på något sätt kan låna det).
Kan t.ex tänka mig spela det på torsdagen.

aegneus

#94
Citat från: Delirium skrivet  5 maj 2015 kl. 12:35:29
Visst, ser häftigt ut med en rumsstor karta men blir problem med det fysiska fotavtrycket, alltså bokstavligt talat när man måste gå in till mitten för att hantera sina stackar. Tsunami i strumplästen?

Travers, mycket lång pincett eller liten motor därbak.

Men kartan borde ju kunna användas som argument gentemot konventsledningen att ni behöver större lokal.

Tommy_la

Jag är sugen på att spela något multiplayer CDG, typ:

Virgin Queen
Here I stand
Napoleonic Wars
Sword of Rome


Delirium

Citat från: Scipio skrivet  5 maj 2015 kl. 15:16:50
Citat från: Delirium skrivet  4 maj 2015 kl. 18:02:08
Vad jag kan se från de andra aktiviteterna jag tänkt mig borde fredag vara bra för franska revolutionen, om vi nu får ihop folk till det förstås.
Fredag fungerar för mig.
Hannes har dock inte bekräftat vilka som kommer att vara med från hans gäng så jag vet inte om det blir av eller hur många vi är som är intresserade av att spela.

Vi kan hålla det öppet helt enkelt, finns mycket annat gött så inget måste för min del, men vore kul att prova.
1914

jonjac

Någon som vill köra ett parti 7 Ages?

Andreas Lundin

Jag vill alltid spela 7 Ages, så om tillfälle bjuds är jag på.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Hannes

Började känna att jag har en del jag är uppbokad på så har inte jagat nån av de andra. Så håller med om att vi kan hålla det öppet.

Spelade Here I Stand för första gången i söndags, skulle gärna vara med på det om det blir av! Eller som sagt något annat multiplayer-CDG.

Scipio

Ok då får vi anta att vi inte får ihop till La Patrie en danger då. Lämnar det hemma då såvida inte det blir några som hojtar till här i förväg.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Delirium

Verkar nog rimligt, kanske är ett lite svårt projekt på konvent i och med att det kräver 6 gubbar som har hyfsad koll på reglerna i ett spel som ingen har sett förr. Kanske på FF?   8)

Om stjärnorna står rätt och vi får ihop sex gubbar som kan spelet kan jag tänka mig Here I Stand.  :oops:

7 Ages har jag varit intresserad av men aldrig testat. Tar det inte väldigt lång tid?
1914

Andreas Lundin

Jag skulle tro att man är färdig med 7 Ages efter en heldag+.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Delirium

Kan vara intressant när du nu går i god för att det är bra. ;)

Jag är försiktigt intresserad.
1914

Andreas Lundin

Jag har inte sagt att det är bra, men intressant!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH