Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Napoléon against Europe - ett spelbart EiA?

Startat av Andreas Lundin, 15 oktober 2012 kl. 13:25:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Vad tror ni om detta?

Jag tycker det ser bra fräckt ut! Varför har man inte hört ett ljud om detta? Det verkar ju släppas redan i december.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Lite otippat att Detroit ligger utanför Göteborg!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

EiA är ju grymt coolt. Det här vet jag för lite om för att vilja hoppa på innan recensionerna börjat dyka upp och jag har tillgång till att läsa igenom regelboken först, särskilt när det är händelsekort och grejer med.

Så själv är jag väl försiktigt förhoppningsfull men avvaktar tills det är mer känt om regler, kvalitét och kortimplementationen.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Haha!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Ser ut som tvåspelarsspel också. Eller har jag fel?  :insecure:

Elias Nordling

Fattade det som tvåspelar, Card Driven.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Om man klickar på den brittiska flaggan uppe till vänster så får man engelska versionen. :)

Samma designer som Nations in Arms, som vi ju har två trådar om i detta subforum. Han sa på CSW att NiA och detta är som att jämföra Pacific War med ett enklare Empire of the Sun.

Jag tycker bägge spelen verkar klart intressanta, och väldigt estetiskt tilltalande, Fanni kommer att gilla kartorna och därmed spelen.

Ytterligare en intressant aspekt är att det skickas inom Europa (uppenbarligen) så vi slipper tullmongot. 45 euro plus 7 för frakt känns ju rätt okej faktiskt.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

BigPapaBear

Ser snyggt ut. Är alltid lite rädd för CDG...
En mycket bitter liten man.

Fredrik H

Håller med Björn. Jag vill ha ett spelbart strategiskt spel på Napoleonkrigen. Jag vill inte ha kortdrivna spel.
Jag kommer nog köpa det iaf, om så bara för att ha en shysst karta att leka med när jag inbillar mig att jag ska göra ett Nappespel för hemmabruk.

P-O Jönsson

Titeln på forumtråden verkar antyda att EiA inte skulle vara spelbart?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Tommy Röhs

Detroit betyder sundet eller sunden.

Eftersom mina kunskaper om fransk grammatik är obefintlig så vet jag inte om det är ett eller flera sund som avses.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_de_d%C3%A9troits

silversixx

Citat från: "Delirium"Jag tycker bägge spelen verkar klart intressanta, och väldigt estetiskt tilltalande, Fanni kommer att gilla kartorna och därmed spelen.
Ja... :oops:

Scipio

Fick äntligen chansen att testa NAE på Galore och första intrycket var riktigt positivt.
Mycket EIA-kännsla trots att det är ett CDG. Och ett av de lite tyngre CDGen, tänk Path of Glory, Emprire of the Sun.
"Randomization is too important to be left to chance"

aegneus

Men inte tungrott. PoG känns som en bra jämförelse.

Flytt, slag och belägringar kändes rättframma. Även prod och diplomati.  Forced March var också enkelt (även om jag lärde mig den hårda vägen att det finns en risk med att låta Massena interceptera Charles vid Mantuas träsk. ...).
Värst är att det finns otydligheter från översättningen från franskan - vi fastnade på en och annan detalj(fast det är charmigt när den franska grammatiken slår igenom lite).

Jag har inte sett ännu hur simuleringen av side actions blir - kommer jag som fransman aktivera Grande Armée 75% av mina drag? Jag har massa utspridda trupper men med en aktivering per drag blir det svårt att hinna med många saker. Förmodligen en effekt av skalan - hoppas få spela och se.