Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Verdun FPS Beta utgava via STEAM

Startat av Lars M Wistedt, 13 november 2014 kl. 12:15:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Lars M Wistedt

Den har FPS ar riktigt bra - 20 dollar och aktiva developers som kommunicerar med spelarna samt frekventa uppdateringar. Tva game modes: Rifle Death Match (Alla mot alla..) och sa Frontlines dar man ingar I grupper om 4 pa respective sida som skall ta stallningar fran motstandarlaget och sedan halla dem nar motanfallet kommer. Trench mortars kan ledas in av omgangschefen, liksom gas I visa fall - mindre realistiskt, men det utgor en spannande del av spelet. Om en sida tappar fotfastet I sin linje sa maste de falla tillbaka och halla nasta bakre linje och gora motstot nar fienden bryter in.

Det finns olika typer av grupper/ omgangar, dar man kan ta plats som ksp-skytt, prickskytt, infanterist eller gruppchef (med olika varianter). Kartorna utgors av terrang typisk for olika delar av fronten - Flandern (vat och platt..), Picardie (kullar), Argonnerna (hojder och kratrar) samt vogeserna (bergigt och skogigt, lite Hartmannsweilerkopf over kartan).

Spelet ar nytt och under utveckling, men har verkligen potential - och en hog inlarningskurva. Det ar inget man barab springer runt och skjuter sig fram I. Team work och stridsteknik ger klara fordelar.

http://www.verdungame.com/

pelle

Såg för någon dag sedan att de släppte färdiga versionen. Jag provar gärna om de släpper en solo-kampanj, men är inte så sugen på det där med online-matcher. Gissar att ingen av mina datorer är tillräckligt ny heller.

Ser bra ut förutom att jag blir lätt irriterad på att alla light-ww1-spel måste ha med MP18.1 överallt. Blir lite fantasy och dessutom onödigt mycket vk2.