Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_jerry

Vårens projekt i Karlshamn

Startat av jerry, 17 januari 2012 kl. 09:22:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

#30
Så var då gameturn 2 till ända i centraleuropa sommaren 1984.

WP har nu slagit sig fram nästan till rhen men en utbuktning finns i norra samt södra tyskland.

Inför gameturn 3 lyckas WP-spelaren vifta upp först en 6:a så det blir tråkväder o sen när han slår på tråkväder-tabellen slår han sin andra 6:a severe storm .......... INGET NATO FLYG  :cry:

Så när turn 3 börjar blir det bekymmer vill jag lova.
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

totte30

#31
Aj, Aj, Aj. Severe storm i runda 3, med alla förstärkningar. Det kommer att göra ont...
Spelar:  Clash of Giants II

jerry

#32
Ännu ett vår-projekt i Karlshamn (asarum)
"Fire In The East" - "Scorched Earth"
Bilder efter endast första "surprise"-mven alltså endast overruns är genomförda nu väntar enflyttomgång strid samt en mekaniserad flyttomgång ,visst är spelet maffigt ??
[attachment=1:3rsddwnf]20140130_140637.jpg[/attachment:3rsddwnf][attachment=0:3rsddwnf]20140130_140645.jpg[/attachment:3rsddwnf]
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

jerry

#33
Hmmm... jag är ju inte så där på att lägga in bilder ser jag :cry:
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

jerry

#34
Hur får man dom större ?
Bilderna menar jag.
Var ju tvungen att komprimera dem o då blev dom så här små.
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

zilver

#35
Fire in the East är ju bara löjligt snyggt i originalversionen. Kul att spela Barbarossa, lite segare med Scorched Earth.

jerry

inte direkt vårees projekt i asarum/karlshamn men i alla fall...
Vi har nu kört det nya "atlantic wall" ett tag men det är rörigt rörigt rörigt när det gäller regler o reglernas upplägg, vi känner nog lite till mans också att det går oss lite över huvudet på endast två man , men vi har fått en rejäl inblick i spelet.
1) det är mycket rörigt
2) det är oerhört mycket beräknande
3) det funkar knappast på färre än 4 spelare
4) fallskärmsförbandens ihopsamlande särskilt 82a o 101a tär på nerverna då man måste samla ihop exakt rätt kompanier till exakt rätt bataljoner o då man inte ens vet var dessa befinner sig (man kör fog of war under själva hoppet o innan man kommit till drop zones)

Dock ett riktigt intressant spel men det behöver finslipas lite , likadant med fuel o ammo-points det är verkligen besvärligt.
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

jerry

Våren 2015 startade för ett par veckor sedan med klassikern "red barricades" samt ett OCS "Korea"
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL