Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2015

Startat av Rydfalk, 13 februari 2015 kl. 13:23:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Rydfalk

Vi har den stora glädjen att meddela att Friendly Fire 2015 med sannolikhet gränsande till visshet kommer att gå av stapeln fredagen den 4 september och pågå till söndagen den 6 september!

Då Generalsgatan med största sannolikhet är förlorad för evinnerlig tid planerar vi i år att vara på Berzeliusskolan (Hus K) - en för delar av undertecknande ypperligt bekant skola i utkanten av Linköpings centrala delar. Berzeliusskolan ligger precis som Generalsgatan c:a 1 004 m eller 13 minuters promenadväg från resecentrum - dock i en annan riktning...

Tre dagars spelande i goda vänners lag med en välbemannad och fullt utrustad kiosk med med sina traditionell välkomstchili, frasiga fransoser och allt det som en växande vuxen ungdom kan behöva!

Vi kommer i enlighet med vår nu välförankrade tradion att erbjuda försäljning av lämpliga drycker där vi nu börjar lära oss ett och annat om behovet av en kvällspilsner och kanske också en liten whiskypinne.

Som vanligt funderar vi på att erbjuda hemlagad mat även på lördagen alternativt utnyttjar vi vårt stamlokus i Ryd som stött oss genom otaliga LinCon och Friendly Fire (i alla fall ett par stycken sedan vi startade 2003).

Anmälan kommer tids nog att kunna ske via vår klassiska hemsida!

Välkommna
hälsar Mikael, Mattias & c:o
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Mats Eden

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

ErikLj

Inbokat men tveksamt om jag kommer.

Folket

rensarn

Rensarn

Delirium

Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Mode

Se där! Ingen kollision.    :)
Då är det bara att starta planeringen för vad som ska spelas. Third World War, några?
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Elias Nordling

För Tredje Världskriget tänkte jag arra ett 5-kartors Central Front på kriget i Tyskland. Kan det vara något? :-)

Det är alltså Central Front Series, som publicerades i S&T. De två sista spelen fick ju eget system med inkompatibla brickor, men några entusiaster har gjort en ny OOB för alla fem spelen baserad på ny research och regler för ett storscenario, och en annan entusiast har tryckt upp brickor för dessa, som jag inhandlat.

Mode

Är reglerna samma som i tidningsspelen? Vilka var det, förresten? Jag tror jag fick ett eller två innan jag slutade prenumerera på S&T, men det kan lika gärna vara några andra på samma tema ...
Alternativt, finns reglerna på webben?

Elias Nordling

jerry

Urrk vad sugen man blir, båda tredje-världskrigsalternativen är lockande.
Om det blir GDW-alternativet är det meningen att skicka upp hela från petsamo till persiska viken ?
Får se om man kan komma upp , brukar köra ihop sig...........
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Mode

Jag har även några mindre monsteraktiga alternativ på samma tema i spelhyllan: Air & Armor och Fire Team - eller varför inte Assault-serien?