Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2015

Startat av Rydfalk, 13 februari 2015 kl. 13:23:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tommy_la

Citat från: Mats Eden skrivet 31 augusti 2015 kl. 11:29:57
Fallen Eagle låter också spännande (på väg i posten från Hexasim).

Hur länge räknar ni med Fallen Eagle? Kanske går att köra Central Front och FE parallellt under lördag-dag om FE drar ut på tiden?

Kvällen lördag hoppas jag på flera parallella turneringsscenarion av Churchill (med mig i ett...)

High Frontier på söndag kanske? Alexander har visat intresse :-)

Citat från: Mats Eden skrivet 31 augusti 2015 kl. 11:29:57
Fallen Eagle låter också spännande (på väg i posten från Hexasim).

Hur länge räknar ni med Fallen Eagle? Kanske går att köra Central Front och FE parallellt under lördag-dag om FE drar ut på tiden?

Kvällen lördag hoppas jag på flera parallella turneringsscenarion av Churchill (med mig i ett...)

High Frontier på söndag kanske? Alexander har visat intresse :-)

Jag skulle kunna tänka mig att hoppa på ett parti High Frontier på söndag. Hur många Colonizationmoduler kan vara aktuellt att spela med?

pelle

Jag skjuter upp gammalt-spel-event till senare tillfälle, då intresset var begränsat och det är lite stressigt med andra saker i helgen också. Får fixa mer hype i god tid nästa gång och se till att ha gott om tid.

Rydfalk

Så, tänkte mest berätta vad som hänt.

I våras talade jag mer vår ledning och våra vaktmästare på Berzeliusskolan om planerna på att hålla FF i våra lokaler. Skälet var att Stångåskolan på Generalsgatan - där vi brukar vara - skulle flytta under sommaren. Jag fick ok från alla och vi planerade vidare.

Det var först när mina hyrespapper från kommunens lokaluthyrning landade hos våra vaktmästare som den längst anställde av dem insåg att vi skulle övernatta. Det visade sig nu att varken skolan eller den idrottshall som ligger granne med skolan var godkända för övernattning... Detta var idag på förmiddagen. Då vi har minst 10 övernattare hade vi plötsligt ett problem.

Dock är det så att flytten av Stångåskolans har gått i den typ av baklås som kan känneteckna kommunal verksamhet... Vi har inte riktigt vågat lita på att lokalerna skulle vara tillgängliga men... ja, det var de i alla fall. Så tur i oturen så är vi nu tillbaka på Generalsgatan.

Det vart en lite stressig dag men vi hoppas ni alla står ut med vårt lilla kaos. Vi ser fram emot en lika trevlig helg som vi brukar ha! Vi möts på Generalsgatan i helgen!  :ultra:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Mats Eden

Avseende High Frontier

Supportmoduler är trevliga att köra med (de enda jag faktiskt använt tillsammans med andra)

Övriga moduler kan vi diskutera under helgen, beroende på deltagare böjelse och tidshorisont (=planerad hemresa på söndagen...)

Delirium

Tack Mikael för ert arbete med detta och jag är inte alls missnöjd med de gamla lokalerna, tvärtom egentligen. :)

Mats, eller andra hugade spekulanter, med ganska stor sannolikhet är vi bara tre spelare (plus kanske en halv) på Fallen Eagles och om någon vill hoppa in på den franska sidan är man välkommen. Att ha läst reglerna i förväg är välkommet men de är korta (20 sidor varav 15 behövs i praktiken). Multiplayeraspekten är helt hemsnickrad av oss och betyder bara att man "har koll" på ungefär varsin halva av slagfältet.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

tinG

Citat från: Delirium skrivet  3 september 2015 kl. 13:44:30
Tack Mikael för ert arbete med detta och jag är inte alls missnöjd med de gamla lokalerna, tvärtom egentligen. :)

Mats, eller andra hugade spekulanter, med ganska stor sannolikhet är vi bara tre spelare (plus kanske en halv) på Fallen Eagles och om någon vill hoppa in på den franska sidan är man välkommen. Att ha läst reglerna i förväg är välkommet men de är korta (20 sidor varav 15 behövs i praktiken). Multiplayeraspekten är helt hemsnickrad av oss och betyder bara att man "har koll" på ungefär varsin halva av slagfältet.

Jag är "uncommitted" och kan tänka mig att läsa in regler på vägen upp imorgon.

Let's see...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Vore kul Jonas, se vad du tycker om reglerna så ser vi hur det ser ut när folk är på plats, det brukar lösa sig med sådana här saker.
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Förmodligen en onödig fråga, men jag antar att samma starttid gäller trots byte av lokal?
Imperial Elegy
Space Empires

Rydfalk

Vi kommer nog vara på plats runt 15 men den officiella starttiden är fortfarande 16:00.

/Mikael & c:o
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Imperial Elegy
Space Empires

thermopylai

Kommer anlända ca 17.30 idag om tåget är i tid. Roger och Elias, var snälla och håll min plats i T&T.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Elias Nordling

Jag kommer i samma härad. Roger, slå alla som försöker spela T&T med dig innan dess på käften ;-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet  4 september 2015 kl. 11:41:19
Jag kommer i samma härad. Roger, slå alla som försöker spela T&T med dig innan dess på käften ;-)
Uppfattat, jag tar med kofösaren!
"Randomization is too important to be left to chance"

Jon

Jag kom inte iväg igår pga sjukdom i familjen, och nu när det släppt här hemma så är det aningens för sent. Nya tag nästa år!

Andreas Lundin

Bilder!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East