Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vårens projekt i Karlshamn

Startat av jerry, 17 januari 2012 kl. 09:22:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

Så var då gameturn 2 till ända i centraleuropa sommaren 1984.

WP har nu slagit sig fram nästan till rhen men en utbuktning finns i norra samt södra tyskland.

Inför gameturn 3 lyckas WP-spelaren vifta upp först en 6:a så det blir tråkväder o sen när han slår på tråkväder-tabellen slår han sin andra 6:a severe storm .......... INGET NATO FLYG  :cry:

Så när turn 3 börjar blir det bekymmer vill jag lova.
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

totte30

Aj, Aj, Aj. Severe storm i runda 3, med alla förstärkningar. Det kommer att göra ont...
Spelar:  Clash of Giants II

jerry

Ännu ett vår-projekt i Karlshamn (asarum)
"Fire In The East" - "Scorched Earth"
Bilder efter endast första "surprise"-mven alltså endast overruns är genomförda nu väntar enflyttomgång strid samt en mekaniserad flyttomgång ,visst är spelet maffigt ??
[attachment=1:3rsddwnf]20140130_140637.jpg[/attachment:3rsddwnf][attachment=0:3rsddwnf]20140130_140645.jpg[/attachment:3rsddwnf]

jerry

Hmmm... jag är ju inte så där på att lägga in bilder ser jag :cry:

jerry

Hur får man dom större ?
Bilderna menar jag.
Var ju tvungen att komprimera dem o då blev dom så här små.

zilver

Fire in the East är ju bara löjligt snyggt i originalversionen. Kul att spela Barbarossa, lite segare med Scorched Earth.

jerry

inte direkt vårees projekt i asarum/karlshamn men i alla fall...
Vi har nu kört det nya "atlantic wall" ett tag men det är rörigt rörigt rörigt när det gäller regler o reglernas upplägg, vi känner nog lite till mans också att det går oss lite över huvudet på endast två man , men vi har fått en rejäl inblick i spelet.
1) det är mycket rörigt
2) det är oerhört mycket beräknande
3) det funkar knappast på färre än 4 spelare
4) fallskärmsförbandens ihopsamlande särskilt 82a o 101a tär på nerverna då man måste samla ihop exakt rätt kompanier till exakt rätt bataljoner o då man inte ens vet var dessa befinner sig (man kör fog of war under själva hoppet o innan man kommit till drop zones)

Dock ett riktigt intressant spel men det behöver finslipas lite , likadant med fuel o ammo-points det är verkligen besvärligt.

jerry

Våren 2015 startade för ett par veckor sedan med klassikern "red barricades" samt ett OCS "Korea"