Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Great Battles of Magna Graecia

Startat av Andreas Lundin, 29 juni 2015 kl. 21:19:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

I C3I Magazine Nr 27 finns en kampanj till SPQR som heter "Great Battles of Magna Graecia". Det är tre sammanlänkade scenarier som inleds med slaget om Sipontum.

Det är italogreker i Tarentum som hyrt en herrans massa grekiska legoknektar för att en gång för alla ta itu med de Apuliska stammarna.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Notera att det finns ett läger på kartan. Det finns specialregler som säger att hela lägret är öppen mark. Ergo lägret finns icke.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Första kontakten med skärmarna är våldsam.

Andreas Lundin

Nån som kan råda mig här?

Den galliska lätta kavallerienheten (nr1) gör Rout movement. Den har spenderat 7/8 MP och måste stacka med nr4.

Den måste som jag ser det routa genom nr4 (eftersom den inte kan ta vägen genom skogen).

Ska jag då slå TQ för nr 4 (i det här fallet är TQ = 1) och om jag då slår 7 som i exemplet ovan så elimineras nr4?

Har jag tolkat det korrekt?

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin