Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

NATO-WP, spel sökes

Startat av sfclinken, 17 november 2005 kl. 14:59:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

Finns det något bra spel med detta tema som involverar både sjö-luft-mark strid. Alltså ett spel i god Red Storm Rising anda (dock inte TSR´s version). Läste tråden med GDW versionen men saknar vissa saker i det för att fastna 100%.

//GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

totte30

Det enda jag känner till är SPI:S WWW 3, som inte har några lysande recensioner :cry:

Det fanns planer på att utveckla en flottmodul till GDW:s serie men jag antar att intresset drastiskt sjönk när muren föll, som för övrigt tog död på en hel spelgenre.

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

Tommy Röhs

'Next War' från SPI har land och flygstrider över väst-europa. Där ingår sjöstrider i södra östersjön och runt Danmark.

'Seapower and the State' är tredje världskriget till sjöss, täcker hela världen.

Fleet serien från Victory games har flottstrider med viss abstrakta inslag av landtrupp.

Annars för sjöstrider är 'Cold War Naval Battles' ett kul system.
Heter 'Modern Naval Battles' i original utgåvan, men designer har uppdaterat det så det finns att ladda mer från denna site  
http://www.relativerange.com/cwnb/ Lite pyssel att skriva ut och montera ihop allt   :wink:

A F

Fleet-Spelen är bra. De känns ganska pedagogoska.

Jan

Har bra land och flyg, men väldigt simpelt sjö - enbart östersjön.  Land och flyg lämpar sig bra för lite egna regler ....

Third world war - serien finns ju ...   kommer bara inte ihåg om det fanns sjöstrider.  

Jan

Yngve

Inga sjöstrider i TWW - bara en tärningsrullning om vem som "kontrollerar" Norwegian Sea, och lite regler om hur och var de båda sidorna får skeppa/landstiga trupper.

EvilSpook

Citat från: "Yngve"Inga sjöstrider i TWW - bara en tärningsrullning om vem som "kontrollerar" Norwegian Sea, och lite regler om hur och var de båda sidorna får skeppa/landstiga trupper.
Kan vara intressant att veta att TWW har ganska exakt halva skalan mot Fleet. Dessutom har Fleet / TWW en ganska ren gräns sinsemellan vad gäller uppdelning av marinflyg kontra övrigt - vilket i teorin gör det enkelt att kombinera dem.

//EvilSpook

Wedman

Jag har arbetat med en utvidgning av Fleet-spelen till att även täcka markstrid och kustförsvar (i 15 år!) och nu har jag gjort färdig en första version av markstridsreglerna med ett scenario som gäller en sovjetisk invasion av Österrike. Är någon intresserad av att titta på det jag gjort så skicka ett PM med epostadress så kan jag maila över karta/regler/tabeller/spelpjäser.

BigPapaBear

Citat från: "Wedman"Jag har arbetat med en utvidgning av Fleet-spelen till att även täcka markstrid och kustförsvar (i 15 år!) och nu har jag gjort färdig en första version av markstridsreglerna med ett scenario som gäller en sovjetisk invasion av Österrike. Är någon intresserad av att titta på det jag gjort så skicka ett PM med epostadress så kan jag maila över karta/regler/tabeller/spelpjäser.

15 år! Skam den som ger sig. Välkommen till forumet!  :up:
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "Wedman"Och nu har jag gjort färdig en första version av markstridsreglerna med ett scenario som gäller en sovjetisk invasion av Österrike.

Kustförsvar i Österrike? VAd är det jag missar? :?

EvilSpook

Citat från: "Wedman"Jag har arbetat med en utvidgning av Fleet-spelen till att även täcka markstrid och kustförsvar (i 15 år!) och nu har jag gjort färdig en första version av markstridsreglerna med ett scenario som gäller en sovjetisk invasion av Österrike. Är någon intresserad av att titta på det jag gjort så skicka ett PM med epostadress så kan jag maila över karta/regler/tabeller/spelpjäser.
Har själv gjort en ganska stor gamebox med uppdaterad karta / counters (USAs östkust till kaspiska havet - för år 2000). Men blev så missnöjd med, tidsperioden, kartprojektionen, air-missions (patrols) luftsridsreglerna, PGMs m.m. att jag började om (och till stor del utvecklat nya regler för det). Har inte riktigt hittat en modell för vädret eller markstriderna. Efter det har det givetvis releasats en massa information om OOBs och annat hemligt så det behöver uppdateras även mer generellt.
Behöver bara ett halvår ledigt så jag kan göra klart det  :cry:

//EvilSpook

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Kustförsvar i Österrike? VAd är det jag missar? :?

Smältande polarisar, höjning av havsnivån?  :D

A F

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Anders Fager"Kustförsvar i Österrike? VAd är det jag missar? :?

Smältande polarisar, höjning av havsnivån?  :D

Kanske det. Eller så är det nån Donau-flotilj inblandad.

Johan

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Wedman"Och nu har jag gjort färdig en första version av markstridsreglerna med ett scenario som gäller en sovjetisk invasion av Österrike.

Kustförsvar i Österrike? VAd är det jag missar? :?

Invasion kan betyda angrepp, det krävs inte amfibieoperationer.
Mvh Johan

BigPapaBear

Citat från: "Johan"Invasion kan betyda angrepp, det krävs inte amfibieoperationer.

I en spelserie som hete något med "Fleet" finns det en del subtila hintar om båtars inblandning i det hela...  :P