Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Hoplite

Startat av Engelbrekt, 9 juli 2015 kl. 19:20:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Spelar Hoplite med Lundin. Marathon år 490 före Jebus. Jag är grekerna.

Utsikt från hopliternas startposition.

Här har grekerna gjort sin "8 stadia run" (special regel) in i persernas linje.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Engelbrekt

Trots osannolik tur med aktivering och bra tärningsslag är det nu förvånande nog grekerna som är nära förlust... Tre falanger routade och då dör de enligt reglerna i Hoplite.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

Jag tar över rapporteringsstafettpinnen här och vill visa lite bilder från slutet av partiet:

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Den persiska hären förlorade tidigt sin ledare i en envig med en Atensk ledare. Detta fick till följd att det blev svårt för perserna att "rallya" sina enheter som "routat". Delvis därför blev det en seger för Aten. Och därmed är också mitt projekt igång där jag tänkte lira mig igenom hela Occidentens krigshistoria.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Strv102r

Det projektet har jag också velat ge mig på! Från Chariots of Fire via Hoplite, Alexander, SPQR, Conquest of Gaul, Caesar, the civil wars, Cataphract och The Devils Horsemen (inkl Mamluk så klart) till Lion of the North (enda som jag faktiskt spelat).

Vågar man hoppas på redovisningar av hur det går?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

Jo, nu har jag ju redovisat Marathon, så jag kör vidare... ...så länge jag orkar. Men det blir inte GBOH hela vägen och inte taktisk nivå hela tiden... Nästa projekt involverar professor Sabins Lost Battles...