Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Slaget vid Heraclea/SPQR DELUXE

Startat av Andreas Lundin, 6 augusti 2015 kl. 13:02:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Min genomspelning av historien fortsätter efter Pax Romana är det återigen SPQR som gäller. Den neslige uschlingen Pyrrhus har bestämt sig för att göra livet surt på den Italiska halvön.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Ett av de bästa scenariorna i hela GBOH.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Fortsätter

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Det tog för Romarna att dels forcera "floden" och sedan pyrrhus skärmlinje. Jag tror jag ska testa att anfalla de svagare alae med falangerna och se vad som händer...

Andreas Lundin

Nu händer det grejer! De usla romerska legionärsrekryterna bryter under pressen från Pyrrhus falanger. Men när de grekiska soldaterna avancerar står det romerska veliter beredda att kasta sina spjut på dem och orsakar panik hos falangerna. Två enheter falanger bryter och drar sig harigt bakåt. Den grekiske ledaren Socrates lyckas hejda flykten, men det har även uppstått en lucka i den Pyrrhuska linjen.

Skickas från min iPad via Tapatalk

Andreas Lundin

En bit in i slaget. Pyrrhus vänsterflank.
Och hans center.

Högern.

Andreas Lundin

De romerska enheterna på flykt jagades ner av en ad-hocenhet och det bröt ryggen på hela hären. En seger för Pyrrhus.

Andreas Lundin

Ett riktigt kul slag! Det bästa hittills i SPQR.

Elias Nordling

Ja som sagt, ett av de bästa scenariorma i serien.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Romarns triarii fick aldrig möjligheten att visa vad dom gick för.