Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Göteborg / 2015-08-29 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 11 augusti 2015 kl. 22:32:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Patrick_T

Ok, gästrummet bokat till Granlid, han är nu tvingad att komma !  :lol:

Granlid

Japp, anländer till Göteborg redan på fredagen.

Eftersom jag reser lätt packad, så litar jag på att Björn har med sig hela Stillahavs-flottan.  8)
Övrigt så vet jag inte vad jag kan hoppa med i. Ska väl kunna skumma regler till något annat. Förslag?

/Granlid
Friendly fire isn't.

Delirium

:o :( :up:

Avundsjuk på att du fått med folk på hela kampanjen, mycket snyggt. Vill gärna ha rapporter och lite bilder.

Citat från: ErikLj skrivet 17 augusti 2015 kl. 20:19:15
Välkommen till Uppsala. Vi kör igång kampanjen där på torsdagkvälllar.

/Erik
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Citat från: Granlid skrivet 17 augusti 2015 kl. 21:48:02Eftersom jag reser lätt packad, så litar jag på att Björn har med sig hela Stillahavs-flottan.  8)
Övrigt så vet jag inte vad jag kan hoppa med i. Ska väl kunna skumma regler till något annat. Förslag?

Hmm, det kan vara så att jag har nog med Genesis och Fallen Eagles och kan låta dig och Jonas leka med Pacific War själva (och kanske kika in för en liten torpedsalva då och då)?
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Om det å andra sidan inte blir PW får jag justera mina planer lite så jag kan underhålla dig om man nu har lurat ner dig från Skövde...
Imperial Elegy
Space Empires

Granlid

Citat från: Delirium skrivet 18 augusti 2015 kl. 15:18:56
Om det å andra sidan inte blir PW får jag justera mina planer lite så jag kan underhålla dig om man nu har lurat ner dig från Skövde...

Jag kan väl alltid köra något annat, om det finns plats.
Är dock inte helt med på vilka som kommer och vad som ställs upp.

/Granlid
Friendly fire isn't.

Jon

Kul att du kommer Magnus! Genesis är inte fullbokat om du är sugne på multiplayer, och andra roligheter kan ju vara Churchill, Maria, nåt COIN, Space Empires osv osv.

Pax Porfiriana hade jag velat spela med någon regelkunnig. Förbeställde den nya utgåvan utan att ha spelat spelet.

nielsen.filip

Citat från: Jon skrivet 18 augusti 2015 kl. 21:52:48
Pax Porfiriana hade jag velat spela med någon regelkunnig. Förbeställde den nya utgåvan utan att ha spelat spelet.

Har spelat pax säkert 15 gånger även om det var ett tag sen sist. Kan ta med det så får vi se om tid finnes (har även spelet det baseras på, Lords of the Sierra Madre. Det vet jag dock att tid inte finnes).

Delirium

Vi är många i konventssvängen som gillar Pax P, ett ganska säkert kort att plocka med sig. ;)
Imperial Elegy
Space Empires

plforest

Är det några platser kvar till Genesis? Isf, spelar jag gärna. Philippe

Delirium

Kul, Philippe!

Bara en allmän påminnelse för den som funderar på att komma men får intrycket att alla är upptagna - självklart är vi flexibla så att vi delar upp oss så att alla som dyker upp får ett spel att spela.
Imperial Elegy
Space Empires

aegneus

Jag kommer inte (blir skralt med ftf för mig närmaste månaderna ) men jag vill väldigt gärna höra intryck om Genesis. Har det på 'ev köp'-listan.

Granlid

Har studerat Churchill närmare nu och den är jag sugen på.
Vore kul att få en genomkörare och det korta scenariot tar nog inte så lång tid.
Friendly fire isn't.

Mats Eden