Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Triumph and Tragedy - actionbilder

Startat av Andreas Lundin, 23 augusti 2015 kl. 19:18:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Imponerad!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Andreas Lundin

Konstiga saker händer i Skandinavien!

1941

Mats Eden

Andreas Lundin

1944. Konstiga saker händer.

USSR i krig med både Axeln och Väst!

Andreas Lundin

Väst i krig med USSR och Tyskland!

Andreas Lundin

Till slut fick Axelmakterna och Västallierade kasta in handduken 1944, då man insåg att man omöjligt kunde ta in allt Sovjetiskt försprång under 1945.

Delirium

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

thermopylai

Låter som ett potentiellt problem. Det är ju kul att allt kan hända, men balansen är delikat i såna här 2-mot-1 spelar-spel där alla har en egen agenda och kan vinna individuellt.

De allierade bör ju ha starka incitament att hålla ihop alliansen tills tyskarna är krossade och det ska gå extremt bra för ryssen för att vara intressant att backstabba Wallies. Men balansen kan bero på om tysken pressar ryssen tillräckligt hårt eller ej. En erfaren tysk spelare kanske krävs?

Påminner mig om en erfarenhet med Reiner Knizias Lord of the Rings. Det finns en option regel där en av hobbitarna kan bli korrupt och ansluta sig till Sauron. När man spelar med den blir det ett race mellan spelarna att först korrumperas för det är enda sättet att ta en individuell seger :-/
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Andreas Lundin

I mitt parti var det nog så att tysken satsade för hårt på diplomati och hade inte tillräckligt med oompf för att krossa snigelätarna. Ryssen utnyttjade detta till max och klev helt sonika in i konflikten och roffade åt sig både av krautens och brittens kaka... Det går nog att hindra med ökad erfarenhet.

Andreas Lundin

Liten kul kuriosa. Både Polen som Tjeckoslovakien var Neutrala kriget igenom!

Delirium

Om jag förstått rätt är en premiss för spelet att det är lika sannolikt att vilken som helst av de tre sidorna råkar i krig med varandra - spelet startar 1935. Om det är rimligt är förstås en annan sak men det är på det sättet fullt ut ett trespelarspel, tror jag.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

jonjac

Andreas Lundin

Citat från: Delirium skrivet 24 augusti 2015 kl. 20:20:37
Om jag förstått rätt är en premiss för spelet att det är lika sannolikt att vilken som helst av de tre sidorna råkar i krig med varandra - spelet startar 1935. Om det är rimligt är förstås en annan sak men det är på det sättet fullt ut ett trespelarspel, tror jag.

Helt rätt förutom på året. 1936 ska det vara.