Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Göteborg / 2015-10-03 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 7 september 2015 kl. 20:34:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Patrick_T

Lördag 3 oktober 2015 blir det krigsspel träff på "Val des Oliviers",
Eller mer exakt i Göteborg, Sveagatan 29 (nära Olivedalsgatan/Linneplatsen).
Närmast spårvagn hållplats är Olivedalsgatan, annars Linneplatsen.
---------------------------------
Lokalen entren är i gården.
"Ringer på dörren" till min lgh adress, eller ringer till:
Tremoureux-Erlandsson / Olivedalsgatan 1 / 41310 Göteborg
tel 0706 290 345

Lokalen har fönster mot Olivedalsgatan, brevid Olivedalsgatan 1 mot Sveaplan, se bilden:
http://boardgamegeek.com/image/2691887/trem-pk

Vi börjar runt kl 10 eller tidigast kl 8 (nyckeln kan hämtas hos mig)
---------------------------------

BRF i Linne" föreningslokal har plats för 20-30 spelare (tillsammans med väl utrustade kök). I samma lokal äger rum Galore sen tre år. För att komma i koden är "999+ring". Om det behövs finns det tre gästrum för övernattning (300-400 sek/natt), om de är lediga ...
Om det är fint vädret är det också möjligt att spela/grilla i brf gården.

Jag -Patrick Tremoureux- bor precis bredvid runt hörnet på Olivedalsgatan 1 vån 5, tel 0706 290 345, så det är bara att ringa om jag är inte på plats (småbarn föräldrar flexibel planering ...) eller om inga svarar ...

Alla krigsspelare är välkomna, ja, även ASL nördarna, utom de är det lite som Jul utan snö !

Kostnad är 50sek/pers
Iden är att allt penga går tillbaka till spelare (fika, ärtsoppa, etc) efter betalning av lokalen kostnad, 300 sek.

BEST/BILLIGASTE BIL PARKERING:
från Linneplatsen (200m från lokalen) rondel kör upp Konstepidemins väg 20m, tar 1sta höger Haralsgatan och använder parkering som finns där brevid Psykologiska Institutionen (röda tegel byggnad)

PS: Frågan är om några vill undvika se Björn klädd som Jul Tomte för leverans av alla spel från Friendly Fire, annars bodde han ...

Delirium

Jag kommer, men tveksamt om jag får på mig tomtedräkten. Spel tar jag med mig ändå.  :lol:
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Jon

Vet först den 15/9 hur den helgen ser ut. Jobbhelg i grunden men vi får se.

Delirium

Jag är laddad för den lördagen. Just nu är jag inne på att antingen spela hela slaget i Fallen Eagles (Filip N? Andra?) eller lite multiplayer mania med fokus på Churchill.
Imperial Elegy
Space Empires

nielsen.filip

Är bortrest under hela arbets-veckan och tänker hänga med familjen när jag kommer hem. Förstår att det är svårt men ni får klara er utan mig...  ;)

andqui

Anders

Jon

Jag kommer.

Just nu är det mycket fransk landsbygd på mitt spelbord här hemma, så är det någon som vill spela t.ex. Normandy '44 eller St. Lo?

Normandy '44 går utmärkt på åtminstone tre.

plforest

Delirium

Imperial Elegy
Space Empires

andqui

Citat från: Delirium skrivet 16 september 2015 kl. 16:24:11
Citat från: andqui skrivet 16 september 2015 kl. 06:32:37
Kommer och är gärna med på något.

Kul Anders, det var inte igår!

Ja, det ska bli kul det här! :D

Ställer i princip upp på allt som innefattar regler i någon form och som ger option på tärningskast...
Anders

Delirium

Jag är främst sugen på Fallen Eagles, mycket väl presenterat här på forumet av Filip N framförallt:

http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=3767.0

http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=3801.0

Jag vill också gärna testa Churchill, GMT:s nya och omdebatterade trespelarspel. Också Triumph and Tragedy, även det trespelarspel kan vara intressant.
Imperial Elegy
Space Empires

andqui

Ett Nappe-spel säger man inte nej till och de andra är också intressanta! Har mest tittat på Churchill, Triumph and Tragedy är mer obekant.

Anders

thermopylai

Triumph and Tragedy är genialt bra! Rekommenderas!

Churchill är mer irriterande, men kanske blir bra när alla spelare vet vad de gör.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."