Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Göteborg / 2015-10-03 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 7 september 2015 kl. 20:34:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Intresserad av att höra vad du tyckte. Jag var som sagt inte jätteimponerad. Kul beer&pretzels med ringa likheter med vk2.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Jag gillade också T&T skarpt. Lite för långt för b&p dock... Jag skulle bli skitfull!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Patrick_T

Blev kontaktade av brf v.ordf på tisdag - jag var då på semestern utomlands - och tror det eller inte: lokal blev igen dubbel bokat !!  :shock: :evil:  :|  :twisted:

Eftersom jag provar igen vara problem lösare, träffad igår v.ordf och hittade följande lösningen:

Det finns en annan lokal som vi får gratis, och på det lägger jag en gratis box vin  :) Det är en type ettan lgh, med WC, dush, kök med plats för två länkat bord, och ett rum med plats för minste två dubbel bord och samma tak belysning ni är van vid.

Vi kan diskutera iden men jag tänker kräva brf på att det blir i framtiden möjligt att hyra den huvud lokal på samma pris även om jag bor inte kvar i brf, eftersom vi lösser två gånger i rad ett ganska stort problem DE i styrelsen har skappat ! ... Jag tycker att det är möjligt och intressant, vi får prata om det.

Jag hoppas att lösningen passar er, om inte alls gärna meddela mig, vi får se.
Positiv punkt: jag har inga tid begränsing, så om någon är intresserade det är möjligt att börja type kl 9 !

För mig det blev en ganska laddad vecka, med semestern tillbaka resa, kontaktad av en litten amerikansk wargame förläggare för eventuellt små grafisk jobb, spännande jobb erbjudande från före detta kollegor ... och samtalet med brf v.ordf ...

Lokalen entren är i gården.
"Ringer på dörren" till min lgh adress, eller ringer till:
Tremoureux-Erlandsson / Olivedalsgatan 1 / 41310 Göteborg
tel 0706 290 345

Lokalen har fönster mot Olivedalsgatan, brevid Olivedalsgatan 1 mot Sveaplan, se bilden:
http://boardgamegeek.com/image/2691887/trem-pk

Delirium

Hej Patrick, vi litar på att du alltid löser det till det bästa för oss! Låter bra med reservlokalen, bara vi vet vart vi ska ta vägen.

Jag tror jag kan vara på plats ungefär halv elva, vart ska jag gå då? :)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Patrick_T

Tack för förståelse Björn  :up:
Jag har ändrat meddelande som nu inkluderar lokal läget infon.

plforest

Jon

När är du på plats Philippe? Fortfarande sugen på Normandy '44? Jag vet inte säkert än när jag dyker upp, men inte innan tolv iallafall.

plforest

Citat från: Jon skrivet  2 oktober 2015 kl. 18:30:05
När är du på plats Philippe? Fortfarande sugen på Normandy '44? Jag vet inte säkert än när jag dyker upp, men inte innan tolv iallafall.

Jag är fortfarande sugen.  :D

Jag kommer ca 12.30.

Delirium

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

andqui

Citat från: Delirium skrivet  2 oktober 2015 kl. 13:05:42
Jag tror jag kan vara på plats ungefär halv elva, vart ska jag gå då? :)

Kan också vara på plats halv elva. Frågan är vad man spelar tills dess att TT dyker upp?  :)
Anders

Patrick_T

Ni kan alltid plocka något i min spel ludotek  ;)

Hold Fast 1941 kan vara värt att prova, snabb att lära sig och ganska dynamik, med intressant "ressours/supply" system.

Patrick_T

Kl 11, fortfarande töm på "line of departure": fick kl 10:30 gånget logistisk problem, eller är det en fransk kl 10:30 ?  :P

andqui

Tack Patrick! Synnerligen välordnat trots det improviserade lokalbytet. Ser fram emot nästa gång.  :up:

Både Churchill och Normandy '44 skapade definitivt ett sug efter mer (även Day of Days ska fram och fingras på, så många blippar...my precious...).

Churchill kändes helt klart bättre än förväntat måste jag säga. Och Jon, jag tycker du gjorde ett utmärkt arbete med att försvara "Kahn"-sektorn oavsett vad de andra säger.  ;)
Anders