Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Paths of Glory regelfråga

Startat av Andreas Lundin, 30 oktober 2006 kl. 21:30:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Om den ryska CAU-armén står i Eskidor. Kan han gå in i, eller anfalla in i, Constantinople?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

thermopylai

Ja. Se 11.3.1.

Constantinople och Bursa borde egentligen vara markerade som att de tillhör Near East-kartan. Observera alltså att bara "Near east-armeer" kan gå in i Constantinople (CAU, MEF, NE, OR, YLD, AoI).
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Andreas Lundin

Japp! Då var det utrett! Tack Jocke!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

jjax

Kan någon förklara "enkelt" hur det fungerar med OPS poängen när det gäller combat och förflyttning. Combat är det en poäng per nation som jag har fattat det men när det gäller förflyttning förstår jag inte riktigt hur dom menar. Exempelvi hur långt kan man flytta på ett 4 kort?

Vvornth

Citat från: "jjax"Kan någon förklara "enkelt" hur det fungerar med OPS poängen när det gäller combat och förflyttning. Combat är det en poäng per nation som jag har fattat det men när det gäller förflyttning förstår jag inte riktigt hur dom menar. Exempelvi hur långt kan man flytta på ett 4 kort?

Ett antal spaces likamed en enhets movementsiffra. Oavsett antalet ops poäng.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance