Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nordiska sjuårskriget (Replay, playtest)

Startat av sfclinken, 29 september 2015 kl. 13:05:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

sfclinken

Dessutom snöade jag in på en större version med fler spelare (lade till Ryss och Pol-Lit) över en längre tidsperiod. Men jag ska nog återgå till grunden igen. Någon gång.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

tinG

Citat från: sfclinken skrivet 10 augusti 2016 kl. 14:50:05
Dessutom snöade jag in på en större version med fler spelare (lade till Ryss och Pol-Lit) över en längre tidsperiod. Men jag ska nog återgå till grunden igen. Någon gång.

Redo för fuffens över vassal närhelst du känner dig redo...  :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

magnus lindström

Har alltid sagt att denna period skulle kunna passa för ett spel i samma anda som Here I Stand och Virgin Queen.

Andreas Lundin

För att inspirera till fortsatt spelutveckling kommer jag med ett boktips:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

sfclinken

Citat från: Andreas Lundin skrivet 10 april 2017 kl. 14:34:32
För att inspirera till fortsatt spelutveckling kommer jag med ett boktips:

Jo den har jag varit sugen på...

Jag har pillat fram och tillbaka på mitt projekt och svängt mellan lite olika varianter men fortfarande inte gjort någon större "push" igen sedan första starten för att komma längre.

Tyvärr.
GMY Peter

Strv102r

Tummen ur Bitte! Det här kommer bli något extraordinärt. Behöver du hjälp med speltest så ställer jag och säkert halva forumets medlemmar upp.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Scipio

Citat från: Strv102r skrivet 18 april 2017 kl. 13:39:59
Tummen ur Bitte! Det här kommer bli något extraordinärt. Behöver du hjälp med speltest så ställer jag och säkert halva forumets medlemmar upp.
Det låter som en rimlig uppskattning   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

sfclinken

Lista på Events (ingen beskrivning bara namnen och inget är "final"...vissa känner ni nog igen från andra spel men jag tyckte de kunde passa även här tills vidare). Har ni händelser som ni vill få in så hojta till.

1: Kawaleria
2: Mein Hoffnung zu Gott Allein
3: Lubecker Gold
4: Jöran Persson
5: Catherina Jagellonica
6: Desperate Assault
7: Elite Troops
8: Favorable Winds
9: Siege Engineering
10: The Fall of Rantzau
11: Master Admiral
12: Foul Weather
13: Storm!
14: Mutiny
15: Brilliant Ambassador
16: Ivan the Terrible
17: Ottoman Threat
18: English Support
19: Relief Force
20: Internal Strife
21: Piracy
22: Treachery
23: Untimely Death
24: Surprise Attack
25: Landsknecht
26: Scottish Mercenaries
27: Unsanitary Camp
28: Danish Council
29: Duke Charles of Södermanland
30: Madness of the King
31: Johan III
32: Friskyttar
33: Tröndelag
34: Danish Nobles
35: Taxes
36: Rantzau Raid
37: Peder Oxe
38: Dutch Intervention
39: The Virgin Queen
40: Mistress of the Sound
41: Ivan Attacks
42: Treaty of Dorpat
43: Hilmar von Munckhausen
44: Every 10th man
45: Rivers of Blood
46: Skans
47: Kaspar Von Oldenblokum
48: To the Walls!
49: Sture
50: Klaus Kursell
51: Mars
52: Broadside
GMY Peter

Andreas Lundin

Madness of the king, är det typ Sturemorden eller?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Strv102r

Fy vad trist det verkar! Nu tvärdog mitt intresse. INTE!!! Sätt i gång! Sjukskriv dig och fixa så skramlar vi ihop till mellanskillnaden mellan sjukpenning och lön.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

Citat från: Strv102r skrivet 20 april 2017 kl. 12:09:49
Fy vad trist det verkar! Nu tvärdog mitt intresse. INTE!!! Sätt i gång! Sjukskriv dig och fixa så skramlar vi ihop till mellanskillnaden mellan sjukpenning och lön.

Den nya Kickstarter-varianten! Haha!

sfclinken

Citat från: Andreas Lundin skrivet 20 april 2017 kl. 12:07:59
Madness of the king, är det typ Sturemorden eller?

Nja. Nästan. Det är vägen till Sture morden (kortet Sture #49).
GMY Peter

sfclinken

Nu har jag gjort grunden i ombyggnaden av både regler och vassalmodul. Fått igång kort, trupper mm. Första speltestet av det nya ska ske inom kort.

Bilder nedan är frånmodulen. Jag kan INGET om grafik och det är ändå enbart ihopsatt för att ge en idé om hur det kan se ut och för att det ska gå att spela...

GMY Peter

sfclinken

Funderar på arbetsnamn. "The Nordic Seven Years War" låter trist.

Hade en tanke på "War of Three Crowns" för att det är tre kungar (snarare kungadömen) som strider samt att konflikten till viss del handlade om rätten till emblemet med tre kronor.

Har ni fler förslag?
GMY Peter