Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Brain

GothCon XL 2016

Startat av Brain, 13 november 2015 kl. 18:42:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Brain

Anmält Krigsspelsrummet till GothCon, dags att börja planera vilka spel som skall spelas! :ultra: :ultra:
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

Björn von Knorring

Några partier Triumph & Tragedy samt Churchill skulle öka chanserna kraftigt att jag dyker upp :)

Pierre

Citat från: Björn von Knorring skrivet 28 november 2015 kl. 00:12:50
Några partier Triumph & Tragedy samt Churchill skulle öka chanserna kraftigt att jag dyker upp :)
Förutsatt att mina planer går i stöpet så ska åtminstone Churchill inte vara några problem.
Mina planer är dock långt ifrån säkert att de går i stöpet då de förutsätter att jag har kvar samma uppdrag hos min arbetsköpare och att jag hittar några att spela Churchill med.
Den sista biten borde vara lätt att lösa, men just nu vet jag inte om jag jobbar eller ej över Gothcon.
Jag fick mersmak av T&T från det jag fick spelat på BSK.

Gamaliel

Jag tänkte dyka upp och funderar på att ta med några av GMTs COIN-spel om det finns intresse (Fire in the Lake, Liberty or Death, A distant plain eller Andean Abyss).

folow

Jag kommer och tänkte ta med litet blockspel i år igen. Det var poppis bland förbisläntrande icke-tidigare-krigsspelare, som tilltalades av de fina färgerna.
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

Scipio

Jag tänkte dyka upp och i packlistan har jag:

- Liberty or Death: The American Insurrection

- Napoleons Triumph (Särskilt om man fick till ett lagspel på 6)

- Origins: How We Became Human

- Holy Roman Empire: The Thirty-Years War

- Neanderthal
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

tinG

Det lutar åt att ngr av stans söner i år kommer att "fira Gothcon" tillsammans med Atlantic Wall 2. Hör av er om studiebesök och ev. temporärt ansvar över ett frontavsnitt önskas.  :)

J
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Citat från: tinG skrivet 26 februari 2016 kl. 13:36:23
Det lutar åt att ngr av stans söner i år kommer att "fira Gothcon" tillsammans med Atlantic Wall 2. Hör av er om studiebesök och ev. temporärt ansvar över ett frontavsnitt önskas.  :)
GothCon är bara en gång per år och det är en massa saker planerade så det kan bli tufft att slita sig.

Men spelas det vid någon helgdag i övrigt så kommer jag gärna förbi och gästspelar lite ifall tillfälle ges.   :up:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

B_J_S

Citat från: Scipio skrivet 26 februari 2016 kl. 12:25:24
Jag tänkte dyka upp och i packlistan har jag:

- Napoleons Triumph (Särskilt om man fick till ett lagspel på 6)
Det hade varit roligt och prova med 6 spelare.
Hur delar man upp det då?
//Jonas

Jon

Talon då Roger? Det verkar fräckt! Jag är ju mer svag för scifi än pansarkårer...

Scipio

Citat från: Jon skrivet 26 februari 2016 kl. 16:37:28
Talon då Roger? Det verkar fräckt! Jag är ju mer svag för scifi än pansarkårer...
Hehe, där ser man. Får försöka hitta utrymmer för det också då.  :)
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Gamaliel

Skulle någon vara intresserad av att testa "Unconditional Surrender" tar jag gärna med det.

folow

Jag är gärna med på Napoleons Triumph igen, om någon bara kan förklara för mig hur det sabla artilleriet fungerar
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

Brain

Ooops är det redan påsk :o
Fick följande från brädspelsansvarige idag:

Tjenare allihopa

Jag hoppas att ni är taggade inför helgens GothCon XL.
Dock så uppmanar vi er att ta det lite piano på torsdagen. Det är nämligen lektioner som vanligt runtom i skolan ända till 16:30.
Därför tänkte jag föreslå att ni inte kommer INNAN denna tid.

MAO behöver ni inte sluta jobbet tidigare för att skynda till GothCon.
Ni kommer inte kunna rigga några rum eller hänga i Cafeterian ändå, och risken är att ni bara är i vägen för oss som riggar och förbereder.

MVH

/Simon D, Brädspel, GothCon XL

TL;DR: Du kan inte komma in i skolan innan 16:30, och knappt då heller!
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

nbrande

#14
Hej allihopa,
det var jag som hade med Napoleon's triumph till Lincon förra året. Dessvärre kommer jag inte till Gothcon i år. Istället åker min fru och äldste son... Ännu värre så krockar Lincon i år med sonens elhockeyturnering. Vi hoppas dock hinna med en sväng till Lincon innan turneringen. Hoppas ni lyckas få till en NP ändå. Det var väldigt kul att prova att spela flera spelare. Artilleri är inte så krångligt. Korta varianten:

Som försvar: praktiskt taget oanvändbart (även om det går)

Som anfall:

Artillery must block, and use detach or unit move (kan endast attackera varannan gång om de inte attackerar från kulle till icke-kulle)
If artillery attack: Attacker wins-> apply losses only to defender

Om man gjort en artilleriattack (och endast då) får man göra en attack till över samma approach i samma tur.

Taktiken brukar vara i stil med att man vill få upp dem mot ett försvar där försvararen tänkt hålla området och sedan försvaga försvararen till dess man vet att det inte finns några treor kvar, då kommer en guard-attack.

Ha det så kul på Gothcon allihopa

En avundsjuk Nicklas