Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Järvinens bok

Startat av Strv102r, 25 november 2005 kl. 18:25:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "Strv102r"Mot ett stillastånde frontmål hade man med Centurion ca 50% på 1500 meter med krigsam och mot tornmål 50% på ca 800 meter.

Vad är motsvarande för en ostabiliserad pjäs?

Jon Karlsson

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Strv102r"Mot ett stillastånde frontmål hade man med Centurion ca 50% på 1500 meter med krigsam och mot tornmål 50% på ca 800 meter.

Vad är motsvarande för en ostabiliserad pjäs?

0% och 0%? Det måste ju vara närmast helt omöjligt att träffa något man vill träffa med en kanon som rör på sig oförutsägbart. Det är ju inte som om man kan kompensera för rörelsen (det är ju svårt på gränsen till omöjligt till och med med ett eldhandvapen), utan enda möjligheten att lyckas måste ju bestå av att rikta röret åt rätt håll och stampa på avtryckaren precis när/om målet råkar komma för riktmedlen (plus kompensation för skytts och måls eventuella rörelse, då).
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Strv102r

Ostabbat? beror på avstånd. På 50 meter och om vagnen kryper fram så... Eller om man skjuter på ett jättemål som ett skogsbryn med spränggranat på ganska nära håll, men mot ett punktmål på normala skjutavstånd.... Skjuthalt är bättre.
Ola Palmquist. Spelar nu:   3W:s Blitzkrieg in the South , därefter Decision Games Drive on Dubno 41, därnäst AP:s Red Steel, SPIs Army Group South; Kiev & Rostov, Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.