Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Greatest Day

Startat av Mats Eden, 30 november 2015 kl. 22:11:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Mats Eden

Som gräsänkling har jag kunnat duka upp ett nytt spelhörn, och prytt det med The Greatest Day  :D

Nu dags för tredje omstarten av tvådagars Juno-scenariot efter att ha förstått hur saker funkar lite efter hand...  :oops:

ErikLj

Vad händer när frun kommer hem?

Skickat från min D2203 via Tapatalk

Granlid

Citat från: ErikLj skrivet  1 december 2015 kl. 07:13:01
Vad händer när frun kommer hem?

Det finns spel som täcker detta också.  :lol:

Friendly fire isn't.

Mats Eden

Haha  :D  Ja, det återstår att se...

En soffa är nu vilse i huset (sågs senast på drift i vardagsrummet) och måste fångas in för en ny permanent plats/lagring...

ErikLj

Själv passade jag på att ockupera hela matsalsbordet. "Vi kan äta i köket"

Skickat från min D2203 via Tapatalk

Delirium

Många Normandiespel blev det! Hur är detta?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Mats Eden

Samma system som Devil's Cauldron and Where Eagles Dare (tror jag de heter...) kompaninivå, två timmarsrundor med 500 m hex.
Drar chits för att akivera Divisioner eller "Formationer" (Brigader eller Regimenten). Ledarnas placering styr om du är inom Command range, vilket ibland är nödvändigt för att få agera friare.

Enhetes kvalitet (som man slår mot eller köper) påverkar det mesta, extra bonus på strid, Opportunity fire, "Ingenjörsaktiviteter - nedgrävning, minröjning etc) och vilken skada verkan i målet får. Med andra ord så slår i alla fall jag tre tärningar vid varje anfallsfast, en för skyttett, en för anfallarens kvalitet och en för försvararens kvalitet. Går faktiskt smidigt...

Sedan är förflyttningslogistiken viktigt... Det blir lätt stockning...

Det som inte alls finns med i spelet direkt är "supplyregler". Antar att denna upplösning så måste man faktiskt gå runt och slå ihjäl de som faktiskt ska bort... Det är också så att skadehanteringen är ganska detaljerad med steploss, Cohesion hits (två nivåer) samt Suppresion. Cohesion hits kan inte återhämtas om du är i "Fire zone" (ungefär lika med ZOC). Med hjälp av markörbrickor fungerar detta faktiskt enkelt. Det står på brickorna vilken effekt de har...

Jag var ute efter ett komplext spel, och Blekingegänget gav upp om Atlantiv Wall tänkte jag prova detta...

Så långt gillar jag det :-)

jerry

Jo vi fick helt enkelt nog fanns för mycket krångel , för mycket verkstad o alldeles för lite verkstad , men som sagt med riktigt riktigt riktigt engegerade spelare så kan det bli hur fantastiskt som helst (tror jag)
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Mats Eden

Jag tycker att GTS 2.0 reglerna flyter på riktigt bra nu. Många taktiska val, men flyter på bra.

Med några som är inlästa så tror jag faktiskt att man kan köra detta som konventsspel.
Jag kan mycket väl tänka mig att komma tidigt för att göra setup...

Det finns olika kampanjscenarion för 4-6 med olika speltid, samt givetvis tvåmans...

Någon som är intresserad för Galore?

Jon

Absolut intresserad. Sitter och bläddrar i reglerna nu. Lite besviken på att regelbok 1.1 medföljer och att 2.0 bara finns i Exclusive rules, blir mycket bläddrade fram och tillbaka.

Maglica

Robert Maglica

Mats Eden

Nu dukat för krock mellan 3 ID och 21 PzD...  :twisted:

Mats Eden

Med alla noter på SRT/TEC samt GTS 2.0 Rules Summary kommer man långt under själva spelandet :)

Jon

Satt upp Black Baron. Alla är vi barn i början!

Mats Eden