Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vad ska jag satsa på?

Startat av Delirium, 1 december 2015 kl. 14:24:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

I likhet med många andra har jag insett att det nu bara är en månad kvar av 2015, och det här året skulle ju bli ett sorts experimentår för mig (men mer om det senare och i annan tråd). I korthet kan man säga att det finns tillräckligt med tid för att sätta sig in i ett nytt system, men jag tvekar om vilket det ska vara. Kandidater är:

Vietnam (VG)
1914: Offensive à Outrance
BAR
Strafexpeditione 1916
Toulon 1793

Några spontana tankar?

(Jag är inne i en Nappeperiod och hade hoppats att Zuckers N's Last Gamble skulle hinna fram men det lär det inte göra så sparar till 2016. Jag är iofs också inne i en Simonitchperiod men '4X-spelen sitter rätt bra i hjärnbarken nu.)
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

jerry

Vietnam............................
Har ägt det i decennier men aldrig hittat motspelare, jag tror det ät riktigt riktigt bra.
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Jon

Strafexpedition, och hjälp mig komma igång med det!

Andreas Lundin

1914-serien är ju för bra för att vara sant. Så det hade jag satsat på (soloar fn Serbien m S [vid sidan om Hellenes]).

Via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Alla alternativen har sina fördelar och nackdelar så klart. Fördel med 1914 är att jag redan kan Twilight in the East och spelat lite Serbien så det enda som måste till är väl att banka in de "nya" grejerna i OaO så det är ju ett lättuppnåeligt mål.

Jon, Strafexpedition är inte så svårt vad jag minns från när jag lekte lite för ett par år sedan, men det låter som ett mål för oss som tajmas bättre tills när du är frisk igen och kan spela?

Vietnam gillar jag som assymetrisk konflikt (fick mersmak från Fire in the Lake, men som jag egentligen inte gillar så mycket som spel) så blev sugen på detta. Nackdel att kampanjen vad jag förstår är väldigt komplex regelmässigt, och scenarior är...scenarior.

Johan Halvarsson

Vietnam.

Vi har spelat kampanj scenariot och borjade i januari i ar. Vi ar nu pa turn2 summer '66. Vi har spelat 3 timmar i veckan
ungefar varannan vecka. Det tar lang tid. Det ar bra om du har 10 timmar i veckan tror jag.

Spelet ar mycket bra och mycket engagerande. Det "kanns" som Vietnam och vi har bada anmarkt hur daligt det gar for oss bada tva. For tillfallet ar spelet nedlagt da jag haller pa att flytta. Allt ar dock nedskrivet och vi ser fram emot att fortsatta na'n gang efter nyar.
Senaste: Vietnam

Delirium

Har inlett satsningen på OaO. Frågan är bara hur man kommer åt att spela det?

Delirium

Har varit svårt att generera spelmöjlighet för OaO så har släppt det och har istället, ganska oväntat, BAR Fontenoy på bordet...  :?

Frocken

:up:
Ska bara driva ut lite allierade i havet, sen är jag också på! :twisted:

Delirium

Okej, ett år är nog vad jag behöver för att brotta ner BAR-systemet slutgiltigt.

jerry

Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Delirium

Jag trodde de körde det korta scenariot!  :o