Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Napoleonic Brigade Series / The Gamers - Nästa Spel

Startat av A F, 27 november 2005 kl. 19:45:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

CiteraVad avser antydningen med en "väldigt annan" tillverkare?

Trevligt när subtiliteter går fram :-) Jag tänker mig en tillverkare som inte har en kommandostruktur som ett bysantinskt hov, och som inte har lika många babies att underhålla i sitt stall.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Vvornth

Ok, har ni en specifik i åtanke?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

Citat från: "Elias Nordling"Trevligt när subtiliteter går fram :-) Jag tänker mig en tillverkare som inte har en kommandostruktur som ett bysantinskt hov, och som inte har lika många babies att underhålla i sitt stall.

Att dom svarar på epost är ett annat krav.

Elias Nordling

Jag har ett förstahandsval, men så som det ser ut nu låter jag projektet mogna medan jag avvaktar händelseutvecklingen för NBS (för som det ser ut nu har vi en fortsatt händelseutveckling).

A F

Citat från: "Elias Nordling"Jag har ett förstahandsval, men så som det ser ut nu låter jag projektet mogna medan jag avvaktar händelseutvecklingen för NBS (för som det ser ut nu har vi en fortsatt händelseutveckling).

Man kan beställa minutuppdatering från CSW. Det händer saker och ting varje timme. Just nu är den stora grejen att Adam Starkweather fått grönt ljus från moderskeppet att kicka igång sitt Waterloospel på bataljonsnivå. Med jättestora barnsäkra brickor och allt. Det ska på något vis ha med NBS att göra.

Andreas Lundin

Citerajättestora barnsäkra brickor

Då kan man ta bort varningstexten: "Ej lämpligt för barn under tre år" från boxen. Äntligen!  8)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Vad har han för problem egentligen, Adam S alltså... Varför måste han göra sådana STORA blippar?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

För att det säljer?

Snowfox

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Elias Nordling"Jag har ett förstahandsval, men så som det ser ut nu låter jag projektet mogna medan jag avvaktar händelseutvecklingen för NBS (för som det ser ut nu har vi en fortsatt händelseutveckling).

Man kan beställa minutuppdatering från CSW. Det händer saker och ting varje timme. Just nu är den stora grejen att Adam Starkweather fått grönt ljus från moderskeppet att kicka igång sitt Waterloospel på bataljonsnivå. Med jättestora barnsäkra brickor och allt. Det ska på något vis ha med NBS att göra.

Det är inte barnsäkra brickor, det är pensionärssäkrade brickor, med åldern kommer sämre syn och ostadig hand.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

ulve

små hexar är ju annars det sämsta som finns, det blir trångt och djävligt och när counter densityn blir lite högre så måste man ju använda pincett. större blippar löser inte mitt problem :)

Elias Nordling

Kan inte avslöja för mycket just nu innan beslut har vidimerats av ledningen, men det händer saker. Gillar ni NBS tror jag ni kommer att gilla händelseutvecklingen.

tinG

Citat från: "Elias Nordling"Kan inte avslöja för mycket just nu innan beslut har vidimerats av ledningen, men det händer saker. Gillar ni NBS tror jag ni kommer att gilla händelseutvecklingen.

Låter nice, bra jobbat Elias! Jag vill gärna se fler spel med NBS 3.0, gärna några av klassikerna. Jag är inte ens rädd för Waterloo...

:up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Citeraså måste man ju använda pincett

...fast jag gillar att använda pincett ju... :)  

tweezers lends dignity to wargaming, because without them it would be nothing but a vulgar brawl... (ursäkta parafraseringen)... :D
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Kan avslöja litet mer nu. Även om inga beslut är fattade av MMPs ledning ännu påverkar det i detta skede inte MINA planer, så...

Det blir en ny serie, och namnet är Napoleon's Art of War.

Skalan är 250 m/hex (eventuellt varierande upp till 300 m), enheterna regementen, där större regementen bryts ner i bataljoner.

Reglerna kommer som det ser ut efter en första genomskrivning att vara klart igenkännliga från NBS 3.0, men mer strömlinjeformade. Målet är en regelbok på 20-24 sidor, för att övertyga om att systemet inte är svårt. Långa regelböcker är trevliga och pedagogiska, men folk får dumma idéer av dem.

Varför nya regler igen? Enkelt uttryckt, det är fler som INTE köper NBS-spel efter att ha bränt sig på NBS 1 och 2 än som gör det efter 3.0, så NBS är ett negativt varumärke. Bättre då att börja med ett nytt varumärke med värdet noll. Genom att släppa bakåtkompabiliteten blir det också mycket lättare att göra reglerna mer eleganta.

Det första spelet blir La Belle Alliance, som kommer att täcka hela Waterloo-kampanjen på 4-5 kartor. Planen är att spelplanerna ska vara tryckta på bägge sidor, på baksidan har vi de enskilda slagen med större hexer (samma skala per hex). Därefter Wagram, Eylau och Borodino (det sistnämnda kan komma att bytas ut om vi inte kommer på något vettigt att göra med slaget).

Planerna är upplagda i samråd med Adam Starkweather på MMP:s IGS-avdelning, men MMP:s högsta ledning har inte gett grönt ljus ännu. Av allt att döma kommer de göra det, men om de mot förmodan skulle säga nej går jag till annan firma med planerna.

Berätta inte det här för någon engelsktalande ;-)

silversixx

Ska Adams sidekick Escubi göra alla blippar och kartor?
Det vore ju väldigt trevligt om man kunde fräscha upp den gamla, men lite charmiga, Gamers-grafiken till en modern tappning. Dessutom så lär folk inte alls se det som NBS 3.0 om de inte är bittra tjocka amerikaner. Och alla vet att bittra tjocka amerikaner bara köper spel om amerikanska inbördeskriget och andra världskriget där en sidan antingen är amerikaner eller SS.
Och mangaporr såklart, men det är en annan diskussion.
Oavsett så är det strålande nyheter Elias! :up: