Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GD42 (TCS)

Startat av Tysken, 12 december 2015 kl. 17:46:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tysken

Hej,

jag undrar om det finns nån som har spelat eller spela just nu GD42 (TCS) från MMP. I så fall så undrar jag också hur spelet är - jag spela sen många år tillbaka ASL och har nyligen börjat med OCS serien. Hur förhålla sig GD??

Tack på förhand för era svar. :)

Med vänlig hälsning/Tysken
ASL, OCS, SCS

Elias Nordling

Har speltestat för länge sen, ansett som ett av de bästa i TCS-serien, som jag uppskattar mycket.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Ja, jag spelade en flera år lång spelledarledd, dubbelblind, kampanj av detta via e-post och vassal. Bästa spelupplevelsen jag haft. Rapport finns på https://gd42replay.wordpress.com

Via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Fö tre miljoner gånger mer "riktig" upplevelse av att leda förband i krig än ASL. Kan dock gissa att leda förband i riktig ofred förvisso är ytterligare trettio miljoner verkligare än GD'42...

Via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus

Citat från: Andreas Lundin skrivet 14 december 2015 kl. 12:21:57
Fö tre miljoner gånger mer "riktig" upplevelse av att leda förband i krig än ASL. Kan dock gissa att leda förband i riktig ofred förvisso är ytterligare trettio miljoner verkligare än GD'42...

Via Tapatalk
Sådär en faktor på minst  90 biljoner som avstånd till riktigt krig låter som ett vettigt avstånd att ha för en lekverksamhet. (Undantar er professionella som kan utnyttja hobbyn för att bli bättre i professionen )