Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Monsterspel-event

Startat av Mats Eden, 25 januari 2016 kl. 18:44:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Mats Eden

Min bättre hälft letar efter lämpligt event att skicka iväg mig på under året pga L-födelsedag...
Gärna ett längre (upp till en vecka) så monster kan spelas klart (eller i alla fall nästan).

Consimworld expo hade varit spännande, men det är ju ganska dyrt att ta sig dit...

Har ni förslag på alternativ?

Kan det till och med vara så att vi här är tillräckligt många som kan synka ihop upp till en vecka för att spela ett monster (i övergiven sommarstuga, pensionat eller annat lämplig lokal)?
(Eftersom jag bor bortom ära och redlighet blir det svårt med lyxen av veckovisa träffar.)

Elias Nordling

Jag kan rekommendera Hexacon i Braunfels, som är måndag till söndag Kristi Himmelsfärdsveckan. Tyskland är inte så dyrt att åka till. Jag kommer vara där måndag till onsdag i alla fall, och vi kommer förmodligen att speltesta Waterloo-kampanjen på fem kartor. Jag kanske kan fixa in dig i någon OCS-kampanj också via kontakter :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet 26 januari 2016 kl. 08:08:23
Jag kan rekommendera Hexacon i Braunfels, som är måndag till söndag Kristi Himmelsfärdsveckan. Tyskland är inte så dyrt att åka till. Jag kommer vara där måndag till onsdag i alla fall, och vi kommer förmodligen att speltesta Waterloo-kampanjen på fem kartor. Jag kanske kan fixa in dig i någon OCS-kampanj också via kontakter :-)

Hej
Consimworld var verkligen ett äventyr och kan rekommenderas. Hoppas att ngn.gång återvända dit. Min spelgrupp har i år inviterats till att spela OaO med M. Resch på HexaCon. Lutar åt att anta utmaningen.
Kul att spela i internationella sammanhang.

@Elias - Jag vill också speltesta  :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Stället till vänster brukar vi anlita. En kort promenad från spellokalen. Gillar du öl och schnitzel rekommenderas det.

Elias Nordling

Oops, bilden blev lite stor :-)

Än så länge har vi bara en full uppsättning brickor, men jag tar med mig mitt lilla demokit i helgen.

Vore kul att ha med er bägge till Braunfels! Jag har gjort det rätt många gånger nu så jag kan hjälpa till med tips om boende och hur man tar sig dit.

Andreas Lundin

Annars är ju Lincon onsdag till söndag... Mycket plats för monsterspelande.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Både Heaxacon och Consimworld har jag varit sugen på länge.

Annars är normalt sett som Andreas säger LinCon nära och klockrent för att hinna med monsterspel på. Det bästa året så varade LinCon i 6 eller 7 dagar!

Har också haft funderingar på att arrangera monsterspels-event här i Skövde då vi har en spellokal med bord och stolar som är som gjorda för syftet med tillgång till kök, duschar och bastu. Skulle det finnas intresse så ordnar jag det.
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Om det är en 50-årspresent är det dock viss kvalitativ skillnad på Linköping och en medeltida by och kurort i Hessen :-)

jerry

Men Linköping är väl medeltida så det räcker o nån liten SPA-anläggning finns det väl...???
Trädgårdsföreningen Café berget ....... you name it..........
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Elias Nordling

Men kan man hitta en restaurang där man kan välja mellan sex sorters schnitzel?

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet 26 januari 2016 kl. 14:10:45

Låter som Galore ju  :D
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

jerry

Där sprack det  :x
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Wes

Alba

Skickat från min iPhone med Tapatalk

aegneus

Citat från: tinG skrivet 26 januari 2016 kl. 16:51:20

Låter som Galore ju  :D

Jag tror Herr Ober har 11 varianter. Har dock inte provat Tacoschnitzeln eller Schnitzelwrappen....

Mats Eden

Då familjen i stort tydligen har tänkt att skramla tar jag tillfället i akt och satsar på Hexacon  :D

Elias, hur tar du dig dit? Jag har just mailat dem om info för anmälan etc.