Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GBoH och andra spel om antiken

Startat av Wes, 15 februari 2016 kl. 18:23:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Wes

Har tittat omkring på spel senaste dagarna och har börjat titta på GBoH. Är det någonting att köpa idag och isåfall vilka titlar är det som är bra?
Herr Lundins ide om att spela igenom historien låter ju roligt. Eftersom spel är super för att lära sig historia skulle jag gärna vilja komma i kontakt med lite spel från antiken.
Är det någon som har provat Genesis och/eller Pax Romana? är dom roliga och lär man sig någon korrekt historia med dom?

Finns det några spel som är bra för yngre barn (8-10) att lära sig historia med?

Ni som har spelat en hel del spel från 2500BC till 1000AD; vad skulle ni köpa om ni började från scratch (dvs inte hade några spel)?
Vad skulle ni köpa igen om ni hypotetiskt förlorade alla spel ni har?

Titan

Vad skulle ni köpa igen om ni hypotetiskt förlorade alla spel ni har?

Då skulle jag klippa mig och skaffa ett jobb!  :D

/M

Elias Nordling

GBOH skulle jag köpa på mig igen, med SGBOH-reglerna. Särskilt SPQR och Alexander. Även Chariots.

Hannibal: Rome vs Carthago.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Engelbrekt

Polis: Fight for the Hegemony. Det mest imponerande spel jag vet, om man ser till hur själva spelmekaniken är byggd. Fiffigt och klurigt. Aten mot Sparta. Ganska abstrakt spel, men fångar konfliktens kärna bra ändå (man agerar som de historiska parterna utan att egentligen avse det).
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Andreas Lundin

Jag skulle köpa begagnade, redan klippta spel - med sleevade kort.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH