Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Holmgren

www.krigsspel.se på BSK

Startat av Holmgren, 29 oktober 2004 kl. 18:16:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 37 Gäster tittar på detta ämne.

Holmgren

www.krigsspel.se arrangerar Ubåtsjakten på Borås Spelkonvent.

Under fredagen från klockan 16:00 kan du i konventets cafeteria prova på kultspelet Ubåtsjakten helt gratis! Missa inte denna chans! Har du inte tid att spela så kom i alla fall förbi och säg Hej!  :)

Dive! Dive! Dive!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

tobias

#1
Hemma igen efter BSK. Det spelades hela tre partier av Ubåtsjakten vilket känns mycket bra. :)

Men framför allt fick vi chansen att visa upp www.krigsspel.se till allmänheten. De flesta verkar tycka att detta forumet är någonting som har saknats i spelsverige, vilket känns roligt eftersom vi nu förhoppningsvis kan hjälpas åt med att fylla upp detta tomrum!

Bilder från BSK kommer upp på sidan inom kort!
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

thermopylai

#2
... på BSK. Har nu registrerat mig. Hoppas vi får ett levande forum. Jag är förresten Jocke på Speltjänst.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

#3
Jag impulsåkte till BSK i fredags utan några förväntningar igentligen mer än att man numera vet hur det är på Sveriges konvent. 40k-spelare, friform och kortspel. Att se något med en hex på på ett konvent i Sverige är inte något som man trodde sig få se igen...men vad fel jag hade!    :shock:

Det spelades ASL-starterkit, ett nystartat svenskt spelföretag demade sitt kommande svenska WWII-krigsspel och på plats så fanns flera krigsspelare som var törstiga på att prata och spela krigsspel och att få diskutera militärhistoria. Ska man våga tolka det som ett tecken på att vår lilla hobby här i Sverige är på väg tillbaks in från kylan?
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

tobias

#4
Man kan ju hoppas, det är mycket därför vi har startat den här sidan.
Jag själv, som är rätt ny på krigsspel, kände att det var svårt att komma in i den här hobbyn, och genom vårt besök på BSK kände jag att jag inte var ensam om det.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Xorius

#5
Som nybliven medlem på sidan så kan jag rekommendera ett besök på mitt galleri där det finns många bilder från BSK22 och två bilder på folk från den här sidan som kommer att få ett och annat att förklara ifall fel folk får fatt på bilderna...   :wink:
/ Martin

Spel ska ha många regler!

tobias

#6
Jag har inga kommentarer. 8)
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Xorius

#7
Citat från: "tobias"Jag har inga kommentarer. 8)
Jag började precis undra vem det var som var inne och kollade...
Storebror ser dig...   :D
/ Martin

Spel ska ha många regler!