Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av GMTs Saints in Armor

Startat av Strv102r, 5 februari 2016 kl. 16:02:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Erwitte fortsätter över till högerflanken där Gronsfeld och Desfours lyckas sätta stor press på danskarna men måste börja rätta in förbanden igen. Den danska tredje echelongen under Rheingraf grupperar om och vinklar upp mot Desfours. Min center gör fortfarande ingenting och Fuchs håller på att justera sin gruppering.

Nu äntligen anfaller centern mot Fuchs! Vi når initial framgång och en hessisk bataljon sprängs då två bajerska bataljoner, en av dem Tillys "gamla" anfaller den. Fuchs faller själv helt historiskt. Erwitte kommer på plats med sin flygel väl grupperad för att ta sig an de avskurna danska ryttarförbanden längs ute på högern, dock är de enskilda förbanden i viss oordning.

Min center lyckas inte följa upp den initiala framgången utan hejdas och någon bataljon tvingas även backa. Då det är sista GT kan Erwitte inte låta skvadronerna rätta leden utan de får anfalla som de är. Det räcker och fienden blir i stort utplånad. Även Desfours övergår till anfall och rider ner något vikande danskt förband. Grosnfeld anfaller igen men han hejdas. Både Rheingraf och C4 har vinklat upp delar som stoppar anfall från högern.

Och där är slutläget. Slaget går min väg men en aning för långsamt. Minor protestant victory.

Efter detta kan jag inte låta bli att undra vad som hänt om centern anfallit lite snabbare? Eller om jag haft ett GT till? Så jag kör ett GT till ensam bara med centern. Tur var väl det att vi slutade när vi gjorde! Fullständig katastrof med extremt låga tärningslag för mig och höga för dansken... En bataljon sprängs (elimineras) och en viker i panik.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.