Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

3CG Nyheter.

Startat av Stefan Ekström, 19 december 2013 kl. 14:01:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Stefan Ekström

Först, ett stort tack till Holmgren som ordna så att ego lyckades ta sig in på forumet igen efter en en längre tids sejour i limbo. Jobbigt att glömma lösenet.

Sedan några nyheter från vår lilla firma:

-"Pax Baltica" rullar på bra hos GMT och vi inväntar ev. nytryck.
-"Tannenberg 1914", sålt till MMP och tryckt som "A Victory Complete, har tillsammans med "Plan West" (Polen '39) sålts till Command Magazine Japan (Japan enbart dock).
-"Königsberg'45" ligger kvar på pre-orderlistan hos MMP och hankar sig så sakta framåt. Utgivning år 40K?
-"A Throne Vacant" (Spanska tronföljdskriget) sålde slut på en månad och GMT har köpt rättigheten.
-Rättigheterna i Japan för "Army Group Narwa" har köpts av Command Magazine Japan. Ett nytryck i zip-lock finns nu att köpa i vår lilla webshop för den som är intresserad.

Vi är intresserade av objektiva recensioner av våra spel. Beröm och kapningar. Allt för att vi ska bli bättre.
Ni som är intresserade att tänka er att bli testspelare för våra spelsystem, hör gärna av er.

//Stefan Ekström
Pågående 3CG-projekt: A Most Bitter Blow (Op. Battleaxe), Stalin's Lost Chance ( Ladoga-Karelia), Fighting Hard ( Mersa Matruh), Allenby's Gamble ( 3rd Gaza and Beersheba)

Elias Nordling

Jag och Jocke har kört Pax Baltica i Lokalen tre måndagar i rad, och det har varit väldigt kul och spännande varje minut!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Stefan Ekström

Kul Elias. Jag ska snickra ihop en kopia av "A Throne Vacant" som ju är en förlängning av Pax, och skicka den till dig som en julklapp. Kan meddela att JR Tracy och gubbarna på GMT gillade ATV ännu mer än Pax.

God jul och gott nytt år på er allihop.
Pågående 3CG-projekt: A Most Bitter Blow (Op. Battleaxe), Stalin's Lost Chance ( Ladoga-Karelia), Fighting Hard ( Mersa Matruh), Allenby's Gamble ( 3rd Gaza and Beersheba)

Elias Nordling

Ska bli intressant! Jocke och jag pratade om Spanska tronföljdskriget och vi var nyfikna på hur det skulle te sig i systemet. Vi är ju inte lika pålästa på det kriget, och vår bild av det är att man tillbringar tio år om att slåss om tre fästningar i Belgien. Just därför är jag nyfiken på spelet.

Stefan Ekström

Lämnade in ett ATV på posten idag så du bör ha det på måndag.
Spelet är komplett, men de blå och röda klossarna är begagnade och det har suttit dekaler på dem tidigare. Tyvärr kan de vara lite kladdiga på en sida. Hoppas det år bra ändå. Det grå, gröna, gula och svarta är nya i alla fall.

Ha det bra.

Elias Nordling

Tack så mycket! Jag är inte den som skådar givet spel i klossarna!

Andreas Lundin

Har 3CG lagt ner? Sidan går inte att komma in på iaf. Nån som vet?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Thomas Bergman

Stefan skrev följande på CSW forum i oktober 2015:

"The main reason for my demise as game designer is the lack of popularity regarding my own creations. No more, no less. Königsberg'45 is not going well on the pre-order list at MMP and likewise the silence around AGN. I have based all my upcoming creations around this system (Palestine 1917, Stargard Solstice, Winter of Honour and Beginning of the End) as I like it very much.(2 of them are ready for final testing and the other two for beta).

Personally I have great problems with wargames where you control all the battlefield all the time, in specific turns. That's chess to me. But that's me.

So I thank you for the time we have had. It's been a great run and a blast! But for me it is over and 3CG are a chapter no more.

Cheers //Stefan"

Tråkigt :shock:

Andreas Lundin

:down: Ett dåligt besked är också ett besked och jag tackar för det!  :up: