Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire 2016 - 19, 20 och 21/8

Startat av Rydfalk, 28 maj 2016 kl. 19:42:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

rensarn

Tjaba!

Jag och mina träpjuck kommer - saknar namnbricka!
Rensarn

Granlid

Citat från: rensarn skrivet 31 maj 2016 kl. 22:21:13
Tjaba!

Jag och mina träpjuck kommer - saknar namnbricka!

Det är lugnt, jag har två så du kan få en av dem.
Friendly fire isn't.

Rydfalk

Citat från: Granlid skrivet  1 juni 2016 kl. 10:10:06
Citat från: rensarn skrivet 31 maj 2016 kl. 22:21:13
Tjaba!

Jag och mina träpjuck kommer - saknar namnbricka!

Det är lugnt, jag har två så du kan få en av dem.
<Rörs till tårar av denna hjälpsamhet... :') >
"Hoppas det regnar i sommar!"

ErikLj

Kommer inte, fel helg, fel månad.

Erik

Skickat från min D2203 via Tapatalk


BjornH

Hur bor folk som kommer resandes vanligtvis?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Fredrik H

Det mesta verkar falla på plats och jag räknar med att vara på plats i augusti! Yay! Jag har redan nu idéer om vad jag gärna skulle vilja se -  om Elias kommer loss vore det väldigt kul att se hans Napoleonspel, annars får gärna någon visa mig Deans senaste bataljonsspel. Jag tycker ju att det är väldigt roligt att bara se andra spela, så det är inte så noga med formerna. Jag har också tänkt att prova Compass games nya spel Fall Blau i sommar, så om det är roligt kan jag visa det för envar frivillig.

Delirium

#21
Citat från: BjornH skrivet  6 juni 2016 kl. 00:48:31
Hur bor folk som kommer resandes vanligtvis?

Jag och Magnus brukar bo på Scandic för att samla poäng (Lincon är fyra nätter på Scandic Väst, senast kom vi undan med halva priset).

Dock visar det sig att de två Scandic i stan inte har rum, alternativt bara dyra alternativ, den helgen, så jag landade på Quality Hotel Ekoxen via hotels.com. 2380 för dubbelrum två nätter, och med fri avbokning fram till ankomstdatum. En bit ifrån lokalen men kan hoppas på fint väder för nattlig promenad. :) Om någon annan hittar ett bättre alternativ kan vi ändra oss.
1914

Klas Malmström

Citat från: Delirium skrivet 11 juni 2016 kl. 10:47:17
...jag landade på Quality Hotel Ekoxen via hotels.com. 2380 för dubbelrum två nätter, och med fri avbokning fram till ankomstdatum. En bit ifrån lokalen men kan hoppas på fint väder för nattlig promenad. :) Om någon annan hittar ett bättre alternativ kan vi ändra oss.
1.4 km - 18 min till fots, enligt googlemaps. Antagligen snabbare vid "forced march"  :D
Klas Malmström
Linköping

Delirium

1914

Rydfalk

#24
De som ligger närmast är
Park Hotel Linköping Fawlty Towers - hur man nu kan anse att "Fawlty Towers" kan ses som reklam  :? - och Stångå Hotell. Bägge verkar - i skrivande stund - ha t ex lediga enkelrum för typ 1590:- för de två nätterna. Ekoxen är bra - hade massa kurser och konferenser där en gång i tiden - och billigare.

"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

Har bott på de första bägge, som är helt ok.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Vill gärna ge den här tråden lite uppmärksamhet så fler planerar in detta utmärkta helgkonvent strax efter semestern. Perfekt att koppla av efter en lång sommar. ;)
1914

Elias Nordling

Det ser ut som jag kommer, och har med mig nya fräscha brickor till La Belle Alliance så man kommer att kunna spela Waterloo, Ligny eller Quatre Bras om man vill.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

1914

BjornH

Spel jag gärna vill köra: Blitz - A World in Conflict (kan reglerna bra/kan lära ut), Here I Stand eller Virgin Queen (kan inte reglerna/vill lära mig), ASL ("kan" reglerna...)