Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire 2016 - 19, 20 och 21/8

Startat av Rydfalk, 28 maj 2016 kl. 19:42:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Tillägg: Kan vi sätta igång Blitz redan på fredagkvällen när vi kommer vore det bra tycker jag.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Jag tar som sagt med mig hela La Belle Alliance-kitet. Fredrik lät intresserad av ett Ligny, och det ska inte vara några problem! Fler spelare välkomna att hoppa in.

Spelar gärna nåt mindre emellanåt, och naturligtvis ska vi vid något tillfälle lägga upp alla fem kartorna för beundran också.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

#77
Tänkte också påminna lite försiktigt om att vi i år är i Studiefrämjandets lokaler.
Citat från: Rydfalk skrivet 28 maj 2016 kl. 19:42:37
Då Studiefrämjandet inte vill ha drickande i sina lokaler så räknar vi med att ni respekterar detta. Vi föreslår istället en promenad t ex på lördagskvällen till någon av de närliggande restaurangerna som
...den förstnämnda om man bara önskar en stilla pilsner och annars beroende på om man skulle önska lokalt, asiatisk, italienskt, franskt eller spanskt kök (också lite i en fallande pris-prestanda-ordning).

Med lite tur kan vi nästa år fixa ett lokaler där det är enklare att förtära lite mer spännande drycker.

Allt pekar på att vi nästa år kan återvända till Stångåskolans lokaler (som flyttat från Generalsgatan till Garnisonen).

/Mikael & c:o
"Hoppas det regnar i sommar!"

Fredrik H

Citat från: Elias Nordling skrivet 16 augusti 2016 kl. 16:51:28
Jag tar som sagt med mig hela La Belle Alliance-kitet. Fredrik lät intresserad av ett Ligny, och det ska inte vara några problem! Fler spelare välkomna att hoppa in.

Spelar gärna nåt mindre emellanåt, och naturligtvis ska vi vid något tillfälle lägga upp alla fem kartorna för beundran också.

Jag vill få en känsla av ett slag - men inte behöver vi sitta hela tiden! Jag går gärna runt och ser på vad folk spelar alternativt provar lite annat. Jag är inte så inne på tävlingsspelande, för mig är det i princip bara berättelsen som känns viktig. Jag ser det som en trevlig förmån att få saker förklarat av designern i egen hög person. Vi kanske kan ha ett parti där folk kommer och går. Känn dig inte fastspikad av mig Elias!  :)

thermopylai

Citat från: Delirium skrivet 16 augusti 2016 kl. 15:54:36
Tillägg: Kan vi sätta igång Blitz redan på fredagkvällen när vi kommer vore det bra tycker jag.

Jag är med på det och räknar med att komma senast 16.30.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Suveränt. Dock blir vi något senare från Sveriges framsida och räknar med ankomst ca 17.45.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Måste lämna återbud av hälsoskäl tyvärr. Ni som beställt spel av mig, om inte någon spontant erbjuder sig att agera kurir får det bli paketleverans.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Fredrik H

Citat från: Elias Nordling skrivet 18 augusti 2016 kl. 13:41:56
Måste lämna återbud av hälsoskäl tyvärr.

Ajdå, beklagar! Där sprack ju mina planer, men jag tar med mig några spel och ett gott humör så löser det sig säkert. Jag är skeptisk till COIN men det kanske går att konvertera mig. Krya på dig Elias!

Delirium

Aj aj, tråkigt Elias. Krya på dig/er.

Fredrik, det löser sig alltid! Jag är själv bokad fredagen med Blitz men det finns ju fler på plats. Spelar gärna något annat under helgen, vi delar ju en faiblesse för färgglada uniformer och dylikt. Har du något särskilt du är sugen på i Nappeväg t ex? Lurar gärna med dig på Liberty or Death som experiment också. ;)
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Hannes

Är det någon FF-besökare som äger ett EastFront och mäktar ta med sig? Hade bett folow, men nu ska ju inte han med...

wingnut

#85
Jag kan ta med EastFront II, jag antar att det är det du är intresserad av.

och du plockar med ett T&T, det låter som en match made in heaven :)
wingnut

Rydfalk

Citat från: Elias Nordling skrivet 18 augusti 2016 kl. 13:41:56
Måste lämna återbud av hälsoskäl tyvärr. Ni som beställt spel av mig, om inte någon spontant erbjuder sig att agera kurir får det bli paketleverans.
Men...  :shock:

Krya på dig/er.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Fredrik H

Citat från: Delirium skrivet 18 augusti 2016 kl. 16:03:28
Aj aj, tråkigt Elias. Krya på dig/er.

Fredrik, det löser sig alltid! Jag är själv bokad fredagen med Blitz men det finns ju fler på plats. Spelar gärna något annat under helgen, vi delar ju en faiblesse för färgglada uniformer och dylikt. Har du något särskilt du är sugen på i Nappeväg t ex? Lurar gärna med dig på Liberty or Death som experiment också. ;)

Åhå, vuxna karlar som vill "experimentera" lite tackar man ju inte nej till....  :)

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 18 augusti 2016 kl. 13:41:56
Måste lämna återbud av hälsoskäl tyvärr. Ni som beställt spel av mig, om inte någon spontant erbjuder sig att agera kurir får det bli paketleverans.
Trist!   :(
"Randomization is too important to be left to chance"

Klas Malmström

Bara några timmar kvar nu. Trupptransporterna börjar närma sig fronten. :-)

:ultra:
Klas Malmström
Linköping