Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

[SÄLJES] It Never Snows

Startat av cthulhu4prez, 8 juni 2017 kl. 09:30:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

cthulhu4prez

Spelet är uppackat och jag har punchat och klippt counters till det minsta scenariot. INS Game specific rules 1.1 finns utskriva i färg och följer med. I mkt fint skick.

400:- + frakt

Rydfalk

Den slår vi till på! Mitt är slitet och grabben vill också ha ett eget ex!

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

cthulhu4prez

Rydfalk

Citat från: Andreas Lundin skrivet  8 juni 2017 kl. 14:08:34
Citeraslitet
:shock: Redan?!
Har ersatt ett par tre brickor och nu sist nämnde vi att blipparna fått en skön patina...

Eftersom vi har så många icke-grognards i umgänget funkar det bra. Funderade också på om vi skulle försöka köra det som demospel nästa LinCon - om vi kan få ett större rum (kan återkomma till den diskussion nästa vinter eller så). Ha det uppställt och köra spridda små scenarior och kanske erbjuda att köra kampanjen.

Delirium

Jag håller helt med, INS kan vara det bästa konventslagspelet någonsin. Lätta regler, lätt att sätta sig in i situationen strategiskt (åt helvete för de flesta spelarna), lätt att komma åt brädet rent fysiskt, bra wow-faktor visuellt för besökare, och kampanjen inte alltför lång/lätt att avbryta när man känner att man fått nog.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet  8 juni 2017 kl. 16:14:47
Jag håller helt med, INS kan vara det bästa konventslagspelet någonsin. Lätta regler, lätt att sätta sig in i situationen strategiskt (åt helvete för de flesta spelarna), lätt att komma åt brädet rent fysiskt, bra wow-faktor visuellt för besökare, och kampanjen inte alltför lång/lätt att avbryta när man känner att man fått nog.
...och det är i grunden lätt att se hur det går:
"Hur långt har XXX-kåren kommit?"