Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Lundin

[VASSAL] COIN

Startat av Andreas Lundin, 12 augusti 2016 kl. 22:15:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Hallojs! Buähähähä! Jag får inte åka på FF i år och min abstinens är svår. För att råda bot på detta: Finns det forumiter som skulle vara intresserade av ett COIN-parti via VASSAL? Jag föreslår Fire in the Lake, men kan tänka mig Falling Sky och även Liberty or Death också.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus


Andreas Lundin

Asynkront via vassal (eller Tabletop Simulator om folk har det och föredrar det).
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Citat från: Andreas Lundin skrivet 13 augusti 2016 kl. 20:41:48
Asynkront via vassal (eller Tabletop Simulator om folk har det och föredrar det).
Äger enbart ett ospelat ex av FITL men är mer än sugen på att spela detta.
J
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Då är vi 3. Behöver en till hugad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

eller ska vi köra på tre?

Vi kan köra denna variant som föreslås i regelboken:

CiteraNo Non-Player Option: With 2 or 3 players, the players
(rather than the Non-Player rules, 8.0) may control any leftover
Factions:
• With 2 players, 1 player controls NVA and VC, the other US
and ARVN.
• With 3 players, a single player controls NVA and VC or, if
preferred, US and ARVN.
POLITBURO: A combined NVA/VC player uses the higher
victory margin of the 2 Factions during Coup Rounds (winning
if either meets its condition, 6.1, 7.2), but uses the lower of the
2 after Final Coup (7.3). A combined NVA/VC player may not
transfer Resources (1.5.2).
SOVEREIGNTY: A US/ARVN player uses the lower victory
margin of the 2 Factions (7.3) and only causes play to end on
a victory check (6.1, 7.2) if both are meeting their conditions.

Jag tror att det är bäst med en US- och en ARVN-player samt en spelare som både spelar VC och NVA. Vad tror ni?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Granlid

Sitter nu och går igenom tutorial, så jag kan tänka mig vara med.
Som noob så blir väl strategin därefter dock. 🙄
Friendly fire isn't.

aegneus

Vi har nog mindre än fyra spel spelade gemensamt. Det är bara att hoppa in - i verkligheten hade ingen sida kört förut heller. :) Det är bara att hoppa in.

(Och man kan alltid fråga 'what would the bot do' )

Andreas Lundin

Citat från: aegneus skrivet 15 augusti 2016 kl. 21:28:55
Vi har nog mindre än fyra spel spelade gemensamt. Det är bara att hoppa in - i verkligheten hade ingen sida kört förut heller. :) Det är bara att hoppa in.

(Och man kan alltid fråga 'what would the bot do' )

Exakt, exakt och exakt!

Hm hur gör vi nu? allas e-post?

Vem spelar vilken sida? Ska vi slumpa?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Slumpen är bra nog för mig.

Andreas kan du sätta upp spelet? Kampanj eller scenario? Kanske bra med ngt begränsat spel om alla är nya? Kan tänka mig vilket som men mest nyfiken på tidiga perioden, 1965-1967 (24 + 3 kort).


Min adress jonas at efternamn . se

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Satte upp en full game.

Sidorna blev som följer:

Granlid - ARVN
Andreas (dvs jag) - US

Jonas - NVA
Anders - VC

Första två korten blev:

Current: (#55) Trucks
Upcoming: (#17) Claymore

Detta innebär att JOnas börjar.

Hoppas ni fått invites till min dropboxfolder och mina mails. Annars måste jag fixa det först.

Andreas
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Lycka till, ska bli kul att följa! :up:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Engelbrekt

Ja lite rapporter här hur det går hade varit kul.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Granlid

Kör vidare i denna tråd med en inbjudan på ytterligare ett COIN-parti.
Nu gäller det Falling Sky och en fjärde spelare.
De redan bokade är undertecknad (Granlid), Hannes och Alexander.
Inget krav att ha spelat det tidigare, men bra om reglerna är genomlästa och en rekomendation att traggla igenom tutorial i Playbook.

Vi räknar med att kunna köra ett drag inom ett par dagar efter turen kommit till en.
Men har man förhinder, så är det bara att hojta så de andra är med på en fördröjning.

Föreslår lottning om Factions.

/Granlid
Friendly fire isn't.

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East