Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire de Luxe 24-25-26 mars

Startat av Rydfalk, 27 augusti 2016 kl. 00:13:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet  5 januari 2017 kl. 17:18:02
Triumph & Tragedy på fredag afton? Någon mer (som även är med på Rydfalks google doc)?
Perfekt med David så är vi ett fult bräde.  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

David Sunnergren

Citat från: Andreas Lundin skrivet  5 januari 2017 kl. 17:18:02
Triumph & Tragedy på fredag afton? Någon mer (som även är med på Rydfalks google doc)?

Sure. Det blir skoj. Fyll i mig om du vill. Kommer inte åt något användbart gränssnitt ikvll.

Rydfalk

COIN på lördagen och/eller fredagen är jag på! Testar egentligen vad som helst i serien men är mest intresserad av de moderna.

Skickat från min NEM-L21 via Tapatalk
"Hoppas det regnar i sommar!"

BjornH

Jag är gärna med på Triumph and Tragegy. Eller var det fullt redan?

Scipio

Citat från: BjornH skrivet  5 januari 2017 kl. 21:37:50
Ja det är tre spelare på T&T så det är isf. Fullt.
Men om vi är 6 som spelar QMG och alla vill spela T&T efteråt så blir det exakt 2 parallella partier vilket vore coolt.
Alternativt kan vi ändra till att spela The Lamps are going out istället för det sväljer 4 deltagare...?
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Topps! Har trixat med dokumentet. Ser ni andra?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

KalleW

Jag är nyfiken på att deltaga. Om någon vill spela ett eller fler partier PoG (har spelat 3 partier) bokar jag. I övrigt sugen på och har spelat endel : Combat commander, alla COIN, sekigahara, julius caesar, war of the ring, CoH, eastfront2. Typ populära spel med medellång speltid. Ja, även andra liknande jag inte prövat är jag öppen för.

Kan även tänka mig Virgin Queen och Here i Stand som jag båda har spelat tidigare.

/Kalle

Rydfalk

Citat från: Scipio skrivet  5 januari 2017 kl. 22:04:27
Citat från: BjornH skrivet  5 januari 2017 kl. 21:37:50
Men om vi är 6 som spelar QMG och alla vill spela T&T efteråt så blir det exakt 2 parallella partier vilket vore coolt.
Alternativt kan vi ändra till att spela The Lamps are going out istället för det sväljer 4 deltagare...?

Kan vara med på ett andra parti av T&T eller på The Lamps Are Going Out - det kändes som ett spel med tilltalande längd...

Rydfalk

Citat från: KalleW skrivet  6 januari 2017 kl. 00:47:22
Jag är nyfiken på att deltaga. Om någon vill spela ett eller fler partier PoG (har spelat 3 partier) bokar jag. I övrigt sugen på och har spelat endel : Combat commander, alla COIN, sekigahara, julius caesar, war of the ring, CoH, eastfront2. Typ populära spel med medellång speltid. Ja, även andra liknande jag inte prövat är jag öppen för.

Kan även tänka mig Virgin Queen och Here i Stand som jag båda har spelat tidigare.

/Kalle

Du kan säkert hitta nån som vill spela flera av de aktuella spelen och vi ska göra allt för att ingen ska bli akterseglad. Hör av dig till mig med namn, adress, telefon och mail om du vill satsa på en trevlig helg!

BjornH

Citat från: Rydfalk skrivet  6 januari 2017 kl. 01:14:22

Kan vara med på ett andra parti av T&T eller på The Lamps Are Going Out - det kändes som ett spel med tilltalande längd...

Ja! Låt oss dra igång ett andra parti av T&T isåfall. The Lamps Are Going Out testar jag också gärna som alternativ.

Rydfalk

Citat från: BjornH skrivet  6 januari 2017 kl. 09:44:45
Citat från: Rydfalk skrivet  6 januari 2017 kl. 01:14:22

Ja! Låt oss dra igång ett andra parti av T&T isåfall. The Lamps Are Going Out testar jag också gärna som alternativ.
Topp! En till för T&T (det finns väl 2 exemplar av spelet?) eller två till för The Lamps Are Going Out

Delirium

Imponerande! Nästan tre månader kvar och det är redan det mest detaljplanerade konventet någonsin!  :up:
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet  6 januari 2017 kl. 11:58:37
Imponerande! Nästan tre månader kvar och det är redan det mest detaljplanerade konventet någonsin!  :up:
:lol: Jo, men det är också ett konvent där "leave no man behind" måste gälla.   :ultra:

Vi är färre än på FF och man kan inte hitta andra rum med spel som på t ex LinCon.

Andreas Lundin

Citera"leave no man behind" måste gälla

:up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Lade in antalet spelare i parentes på spelschemat på Google Drive.
Lade också in alternativ, vi tar diskussionerna här dock om inte annat för den sociala aspekten...