Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire de Luxe 24-25-26 mars

Startat av Rydfalk, 27 augusti 2016 kl. 00:13:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Folket

Citat från: aegneus skrivet  9 mars 2017 kl. 21:10:41
Folket: Om TWW - jag har inte riktigt funderat på det spelet. Är inte det en helhelgsaktivitet?

De tre senaste gångerna jag spelat har min motspelare gett sig efter två till tre omgångar men det kan nog ta en hel helg om det blir jämnt.

Folket

Någon annan skrev tydlligen på forumet att The Third World War (GDW) går att spela på åtta timmar. Det var ett tag sedan jag spelade så jag vet inte.

Delirium

Citat från: BjornH skrivet  9 mars 2017 kl. 20:51:03
Hej alla, Jag hoppar på BAR:Fontenoy!

Vi har ju redan mailat en del Björn, är strålande att vi nu är två mot två! Ska bli riktigt kul!

Och för att förekomma alla som bestämt sig för att man nu bara kan spela korta spel på konvent: ja, det kommer troligen att se likadant ut hos oss varje gång ni kommer förbi och tittar. ;)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

wingnut

Är det OK att bara dyka upp och petala för en fredagskvällssittning?

/Svante
wingnut

Rydfalk

Citat från: wingnut skrivet 10 mars 2017 kl. 15:54:35

/Svante
Ja, det borde det vara. Ska kolla.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Citat från: wingnut skrivet 10 mars 2017 kl. 15:54:35

/Svante

"Det skulle kosta 330:- att bara närvara på fredagskvällen."
- Vårdnäs

aegneus

Citat från: Folket skrivet  9 mars 2017 kl. 23:32:12
Någon annan skrev tydlligen på forumet att The Third World War (GDW) går att spela på åtta timmar. Det var ett tag sedan jag spelade så jag vet inte.

Det var med 4-6 spelare. Jag tror jag passar på TWW.

aegneus

Citat från: David Sunnergren skrivet  9 mars 2017 kl. 23:06:59
Citat från: aegneus skrivet  9 mars 2017 kl. 21:10:41
Och jag som precis gick och grunnade på att välja ditt Blitz för lördagen!

Men blir det då en QM-slot ledig på fredagen tar jag gärna den.

Folket: Om TWW - jag har inte riktigt funderat på det spelet. Är inte det en helhelgsaktivitet?

Åh. Den QM-platsen skrev jag upp mig på. Kanske borde ha kollat forumet först?

Jag vet inte? Å ena sidan vill jag gärna spela. Å andra sidan verkar jag ha förlorat initativslaget!

aegneus

Origins: Vad säger ni som var intresserade - vill ni lägga söndagen på det (om vi skall ha de där 4-5 timmarna) eller skall vi välja lördag kväll (och ge oss sjutton på att spela fort och klara av det på fyra timmar)  och då se om Elias och Andreas vill spela Ozarks i ett annat pass?

Oavsett vad nominerar jag ett parti Churchill till passet som blir över (ping DavidS). Herman säger tre timmar för ett full game så antingen effektivt spel på lördag kväll eller ett kortare scenario.

wingnut

wingnut

David Sunnergren

Citat från: aegneus skrivet 11 mars 2017 kl. 22:37:20
Origins: Vad säger ni som var intresserade - vill ni lägga söndagen på det (om vi skall ha de där 4-5 timmarna) eller skall vi välja lördag kväll (och ge oss sjutton på att spela fort och klara av det på fyra timmar)  och då se om Elias och Andreas vill spela Ozarks i ett annat pass?

Oavsett vad nominerar jag ett parti Churchill till passet som blir över (ping DavidS). Herman säger tre timmar för ett full game så antingen effektivt spel på lördag kväll eller ett kortare scenario.

Skoj. Jag är för. Har länge velat testa det.

Elias Nordling

Jag är för. Jag har detoch behöver lära mig det.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Om inget bisarrt inträffar, som att hotellet blir insnöat och kaffet tar slut, så kan det här bli en riktigt episk helg!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

aegneus

Citat från: Delirium skrivet 12 mars 2017 kl. 21:17:19
Om inget bisarrt inträffar, som att hotellet blir insnöat och kaffet tar slut, så kan det här bli en riktigt episk helg!

Utveckla tankegången lite?

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 12 mars 2017 kl. 21:17:19
Oh! Insnöat! I ett katastrofalt snöoväder så att vi blir kvar i en vecka! Katastrof!  :mrgreen: