Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire de Luxe 24-25-26 mars

Startat av Rydfalk, 27 augusti 2016 kl. 00:13:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Citat från: aegneus skrivet  1 september 2016 kl. 12:26:05
Hur pass tidigt är vi välkomna?
Det lär delvis vara avhängigt av hur deras fredag ser ut och andra bokningar men jag kollar.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Ni vet att det är ett drygt halvår kvar, va?  :o
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

aegneus

Citat från: Delirium skrivet  1 september 2016 kl. 15:44:59
Ni vet att det är ett drygt halvår kvar, va?  :o

Ja, det är knappt så man hinner få son rökrock uppsydd i tid.

Scipio

Ja ska vi uppnå den orimligt höga nivån av dekadens som vi eftersträvar tills dess så är det dags att börja planera redan nu
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

:lol:

...klockan 17:00 ser jag nu att det står i bekräftelsen.

Det ger lite tid till set up innan det är dags att byta om till middagen :up:

(Efter middagen är det rökrock på!)

/Mikael

Ps. Nu är vi 11.

Rydfalk

Den 22/9 räknar jag med att göra ett besök på Vårdnäs och kolla lokalerna. Ska käka middag där sedan. Vet inte om det är den typen av middagar vi också kan räkna med men så här strax innan lunch låter valen attans bra:

Förrätter
  • En fräsch romansallad blandad med caesardressing, kräftstjärtar samt vitlökskrutonger.
  • Färskostfylld serranoskinka på en bädd av ruccola, spenat och balsamicoreduktion. Serveras med hembakat bröd.
  • Gravlaxtartar på en salladsbädd med färska grönsaker. Därtill en pepparrotscreme och hembakat bröd.

Varmrätter

• Stekt gösfilé penslad med tryffelolja och en sauté på säsongens primörer. Därtill citron- och dillsmör. Serveras med potatistopp.
  • Helstekt marinerat kalkonbröst med en härlig grön örtsås. Därtill primörer och tranbärsgelé. Serveras med potatiskaka smaksatt med persilja, vitlök samt Boxholmsost.
  • Fläskfilé späckad med getost. Serveras med en rödvinssås smaksatt med äpple och stekta champinjoner från Kinda. Därtill baconrullad sparris samt rostad potatis.

Dessert

• Vaniljglass med färska jordgubbar. Serveras med hemmagjord chokladsås samt havreflarn.
  • Pannacotta smaksatt med Bayley´s. Serveras med rostad cocos samt sockerstekt ananas och en bärsås.
  • Ljummen chokladbrownie me(Laktos och glutenfri)d en hemmagjord bärparfait samt fruktsallad.

Delirium

För att citera Civilization 3 (eller var det 2?): No complaints, noble leader! :up:
Imperial Elegy
Space Empires

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Kom tillbaka från en konferensresa och fick en försenad födelsedagspresent av min fru igår... en rökrock! :mrgreen:

Hade tydligen nämnt vårt projekt! Jag är nu redo! :ultra:

/Mikael

Delirium

Fantastiskt, vilken insikt om vägen till en mans hjärta!
Imperial Elegy
Space Empires

Rydfalk

Klas Malmström

Citat från: Rydfalk skrivet 18 november 2016 kl. 18:37:10
Så var vi tolv fördömda män...
Jag är högst troligen på (om jag nu inte är inräknad i dom 12) - skall bara kolla upp när jobbets skidresa var...
Klas Malmström
Linköping

Wes

Jag är på om inget med familjen kommer ivägen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Rydfalk

Alla som är anmälda är listade i den första posten i den här tråden.
Där uppdaterar jag all info om konventet etc.

Vill ni anmäla er så PM:a mig!

Det finns - om jag minns rätt - 68 sängplatser och inga stora grupper med andra övernattande gäster.

/Mikael