Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

master europa

Startat av jerry, 28 november 2016 kl. 15:33:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

Hej , är det någon som vet något om dessa regler ??
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Lars M Wistedt

Jag har de flesta Master-titlarna. Framforallt sa tycker jag ostfronten blir pataglilgt battre nar man anvander dem - nya enheter for Roda Armen kommer med spelet.
Det ar "Europa-series v.1.5", sa att saga. Sedan kan val DE's titlar sagas vara Europa 2.0.

Det ar Inga enorma skillnader mellan Master och originalet; men det ar en del forbattringar nar det galler turn sequence och movement, da aven infanteri har en begransad
formaga att framrycka efter combat phase. Det finns aven en Defender reaction phase efter combat, om jag minns ratt.

Enheterna (de ryska) ar bra, mer detaljerade, men de ar lite 'klibbiga" beroende pa det laminat som anvants. Man maste torka av dem en och en for att de inte skall klibba ihop..

jerry

Beställt o fått reglerna via PDF skall läsa ikväll....medan mina tyska motparter gör sitt drag.
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif