Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spel jag aldrig kommer att spela

Startat av Strv102r, 3 januari 2017 kl. 09:54:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Fredrik H

Citat från: jerry skrivet  7 januari 2017 kl. 21:36:35
Citat från: Fredrik H skrivet  7 januari 2017 kl. 19:12:21
Zuckers spel har jag verkligen försökt att gilla. Jag har försökt i omgångar och med olika spelskalor - det lossnar inte. Det är för mycket som inte känns rätt. Det är synd eftersom världen behöver ett fungerande operationellt Nappe-system.
När det gäller trådens ursprung så är det framför allt monsterspelen som tenderar att krypa allt längre upp i hyllorna. Jag har inte energi nog för att ägna en helg åt de första 36 timmarna av WaR eller vad det nu kan vara. Jag gillar tanken på att spela såna spel, men jag missar alltid mitt moralslag.
OCS har jag ju spelat men helt sålt av. Jag har det inte i mig längre. De stora la Bat-spelen har jag kvar men när ska jag spela dem? Jobbig fråga det här.  :up:

Elias (Fagers?)egna Nappe-spel då ??? Talavera hur funkar dom ?
(lite of topic sorry)

Lite äpplen och päron. Jag ser fram emot Elias spel (när nu det kommer) men det jag avser med operationellt ligger en nivå upp i skala. 

Kanger

När vi ändå är inne på regler så har jag svårt för Mark Hermans babbliga stil. Jag har Empire of the Sun och jag vill spela det, men gudars vilka snackiga regler. Man måste sopa undan hans prat för att hitta själva instruktionerna (måste inflika att jag började gäspa käkarna ur led och har därför ännu inte lyckats läsa dem)

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Wade

Håller med. Så sugen på EotS men kommer bara inte in i reglerna.

Pierre

Citat från: Wade skrivet 10 februari 2017 kl. 16:01:49
Håller med. Så sugen på EotS men kommer bara inte in i reglerna.
Samma här, någon dag ska jag dock klara av det..

Delirium

Gav också upp. Är kluven till Mark Herman, han är för smart antingen för mig eller för sig själv. Lutar åt det förstnämnda.
Empires in Arms
World in Flames
(Är det 90-tal igen??)

Strv102r

Nu blir jag sugen på det! Fast det är mycket som ligger före...
Ola Palmquist. Spelar nu:   AP:s Red Steel, GMTs Barbarossa; därefter Crimea scen 2 Odessa: Hero City och scen 1: The Tartar Ditch, SPIs Army Group South; Kiev & Rostov, MMPs Rostov 41, GMTs Barbarossa; Kiev to Rostov. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

World at War ligger på sniskan i min spelhylla. Ibland tror jag att det ler smädligt åt mig i mjugg. En dag ska jag minsann släta ut det där leendet tänker jag...

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

tinG

Citat från: Delirium skrivet 14 februari 2017 kl. 20:27:28
Gav också upp. Är kluven till Mark Herman, han är för smart antingen för mig eller för sig själv. Lutar åt det förstnämnda.

Skärpning pojkar! Det är verkligen inga problem att spela EotS.  8)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

CiteraSkärpning pojkar! Det är verkligen inga problem att spela EotS.

Det tror jag ingen har påstått heller. Att läsa reglerna till det däremot...

Jag är också skeptisk till Mark Herman, som är expert på att motivera exakt varför hans spel är som de är, oavsett hur galna speleffekterna blir i slutänden.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Wade

Så tinG ställer upp på en VASSAL/SKYPE genomgång för vi som inte förstår?;)

Kanger

Det värsta är att jag tror att Empire egentligen är ganska straight-forward. Du spelar kort och antingen gör som texten eller skyfflar några markörer. Hur svårt kan det vara? Själva reglerna är ca 31 sidor. Jag har en stark känsla att man skulle kunna ta bort ca 10 sidor.