Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Scipio befordras!

Startat av Holmgren, 21 oktober 2016 kl. 00:02:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Holmgren

Kungörelse: Roger Sjögren a.k.a. Scipio är från och med nu delägare (i brist på ett bättre ord) i krigsspel.se! Som ni säkert vet så startades krigsspel.se av Tobias Eliasson och undertecknad. De senaste åren är det Roger som i praktiken har skött driften av hemsidan och av forumet så det känns helt logiskt att han nu går upp som likvärdig partner i ägandet. Det underlättar också i kontakterna med externa parter såsom vårt webbhotell, så förhoppningsvis kommer vi inte att drabbas av lika långvariga driftstörningar i framtiden (famous last words?).

Roger har dessutom flera intressanta idéer om hur krigsspel.se skall kunna vidareutvecklas och jag misstänker att vi kommer att få se spännande förändringar, förbättringar och nyheter inom kort.

Grattis Roger! Och tack för allt arbete du lägger ner för hobbyn!

PS
Har han fått en field promotion? Häckar han numera i högkvarteret, långt bakom fronten, i lågskor och slips med en cigarr i ena handen och en konjak i den andra? Eller har vi kastat ut honom i lervällingen med en spade och en diffus order om att inte backa en meter?
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

ErikLj

När översten säger att man är befodrad och fått ett ärofullt specialuppdrag är det dags att skriva sitt testamente.

Lycka till Roger!

Skickat från min D2203 via Tapatalk

Scipio

Tackar! Det har varit roligt att vara en del av krigsspel.se i så många år och den fantastiska "communityn" som har vuxit upp här.
Mitt engagemang hittills har varit som rådgivare och teknisk support till grundarna.

Grundarna Tobias och Henrik har gjort ett fint jobb i att hålla den här "siten" levande i så många år men jag hoppas att vi från och med nu kan göra mer än hålla det levande.

Jag har förhoppningar om att vi kan involvera vår community mer i krigsspel.se eftersom det finns väldigt många drivna och intresserade krigsspelare här och vi har i våra forumgömmor mycket och bra material att utgå ifrån.

När jag byggde den nya web-sidan förra året så satte jag upp en infrastruktur som stödjer att ett helt gäng med icke tekniker ska kunna logga in och publicera artiklar och material med hjälp av ett Office Word-liknande gränssnitt så förutsättningarna finns för att vi kan vara många som bidrar till att göra något mer av krigsspel.se än att det "bara" ska vara ett forum där vi pratar av oss.
Vi kan också sätta upp krigsspel.se email-konton för våra ledare och intresseområden.

Redan idag finns det en guldgruva med postat material som skulle förtjäna lite strukturering och sedan kunna publiceras på hemsidan.

Om det här är något som vår community tycker vore intressant att genomföra så har jag förberett hemsidan och kommunikationskanaler på forumet för att ta emot frivilliga ledare från forumet som blir ägare för de områden som dom vill äga.
I det fallet blir man den som har ansvaret utvecklingen av sitt område och är den som har beslutsrätt för detsamma.
Om forummedlemmar har frågor önskemål inom ett av områdena så kommer dom att i första hand hänvisas till ansvarig

Finns det inget intresse så skrotar jag det hela som en dålig ide.

Några områden som jag tror kan vara intressanta att växa med eller har diskuterats är:

- AAR-publicering

- Krigsspels-podcasts

- Krigsspels-kalender

- Länk-arkiv

- Foto-galleri

- Propaganda minister (PR chef)

- Event-koordinator

- Partnerskap med butiker krigsspelstillverkare

- Recensioner

- Bloggar

- Sponsring

Och säkerligen mycket mer.
Posta gärna fler förslag här.

När det gäller vår infrastruktur och plattform så har vi tillgång till ett antal verktyg och applikationer för att sätta upp allt på ett professionellt sätt redan idag på vår site.
Jag kommer att hjälpa till med instruktioner och inloggningar och vi kommer att kunna diskutera vad vi vill uppnå på de kommunkationskanaler som är förberedda på forumet.

Om du känner att det här är en idé som du gillar och vill vara med på så skicka mig ett meddelande.
"Randomization is too important to be left to chance"