Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Göteborg / 2016-11-26 / krigsspel au "Val des Oliviers"

Startat av Patrick_T, 25 oktober 2016 kl. 14:38:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Det är väl lite en fråga om social anpassning, BAR är ju inget vi lär ut på en kafferast till den som råkar uttrycka intresse. Ta med Lobositz så ser vi hur landet ligger.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

aegneus

Ojdå. Reglerna för BAR som PDF kostar pengar? Det känns lite oväntat. Jag som hade tänkt kolla lite över en kafferast. :)

aegneus

Tänker för övrigt packa Britannia och Churchill som flermannaalternativ. När tänker folk dyka upp? Patrick, kommer du själv?

Delirium

Jag kommer 11.

BAR-reglerna kostar några dollar väl?

Frocken

Angående regler som kostar pengar, vad jag hört är det pga CoA inte har någon/orkar skaffa en filserver, så dom använder Wargame Vault för detta.
För $6 får man obegränsat antal nedladdningar och mail när det finns nya revisioner tillgängliga, tycker det funkar bra.

Om det skulle vara så kan jag låna ut mina regler en stund,.
8)

tinG

Åh...

Jag vill verkligen komma men har ett antal unga kjoltyg som jag måste förhandla med först... Oavsett kommer jag förbi, men min förhoppning är jag skall kunna sitta ner tillräckligt länge för att plocka fram pincetten och rulla  några tärningskast!

:up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Jag börjar bli lite orolig om vi är tillräckligt många för att det ska vara lönt?

Delirium

Nåja, vi ses när vi ses och så blir det vad det blir. I värsta fall får väl jag och Fredrik spela BAR själva halva dagen.  :P

plforest

Finns chanser att jag kommer. Osäkert dock eftersom förhandlingen med the powers that be i hemmet  blir tuff. Jag är ju på tjänsteresa i Stockholm under största delen av veckan.

Delirium

Delirium

Har som vanligt dykt upp lite roadblocks längs vägen, jag får troligen svårt att komma före lunch men sista ordet är inte sagt. Men försiktig ETA för min del 13.30 just nu.

aegneus

Då siktar jag på efter lunch också. Det har det positiva med sig att jag kan hålla på länge.

Frocken

Ok, då avvaktar jag också till lunch, känns lite onödigt sitta där o lägga patiens..

Tar med Lobositz och Mansions of Madness2, känns som temat passar in på något sätt.
=)

aegneus

Nu börjar jag känna mig riktigt taggad för morgondagen! Inte för att jag vet vad vi spelar:)

Delirium

Jag lyckades få hem Star Trek: Ascendancy nu i eftermiddag så tar med det. Tre spelare.  8)