Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

MMP och Breitbart

Startat av Kanger, 20 november 2016 kl. 15:03:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Kanger

Såg i DN att ägaren Curt Schilling skriver för Breitbart. En skitsajt (som numera är innanför vita huset) som bland annat grovt smutskastar Sverige och kallar Stockholm the rape capital of the world.

Plötsligt kändes MMP smutsigt. Det värsta är att jag misstänker att Dean Essig inte ligger så långt från Curts åsikter (byggt på mina intryck av Dean på FB). Tyvärr gör ju Dean och därmed MMP en del mycket bra spel. Får väl hålla mig för näsan när jag spelar dem. :-(

Elias Nordling

Curt Schilling har mycket riktigt gett sig in på en poliktisk karriär som rövhattist och fått sparken från diverse uppdrag på grund av rasistiska och sexistiska uttalanden.

Såvitt jag kan förstå är Curt fortfarande tredjedelsägare i företaget, men han håller en låg profil och jag är osäker på om han verkligen deltar i verksamheten.

Dean Essig är högerkristen och uttrycker privat åsikter från såväl Trump-sidan som kristen höger, men har såvitt jag sett aldrig blandat in det i sin yrkesroll där han är professionell, om än en smula grinig. Jag skulle också vara grinig efter allt livet utsatt honom för.

Jag ger ingen rekommendation åt det ena eller andra hållet, men vill du välja spel efter producentens åskådning tillhör nog majoriteten av publicisterna sfären kristen höger. Vilket inte hindrat dem att publicera spel av Ted Raicer (som definitivt är vänster) eller Jack Radey (som är gammal stalinist). Men jag kan förstå om man inte gärna vill ge Curt Schillings politiska karriär ekonomiskt stöd, om än så litet.

http://www.rollingstone.com/politics/features/curt-schilling-is-the-next-donald-trump-w435754

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Min tråkliberala åsikt är att vi bör dels hålla isär folks personliga åsikter från deras professionella verksamhet (särskilt när de inte sammanfaller), dels att vi nog får svårt att vara aktiva i en hobby och bara köpa från de vi delar övertygelse med (eller spela med för den delen).

Tänk också på att folk utifrån troligen skulle kalla oss som håller på med den här hobbyn för nazistälskare hela bandet.  :P
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Jag hålle personligen med, men jag kan se att Curt Schilling är ett gränsfall, mär det inte längre handlar om personliga åsikter utan en politisk karriär.

Klas Malmström

Citat från: Elias Nordling skrivet 20 november 2016 kl. 18:56:24Såvitt jag kan förstå är Curt fortfarande tredjedelsägare i företaget, men han håller en låg profil och jag är osäker på om han verkligen deltar i verksamheten.
Han är inte inblandad i verksamheten på MMP på något sätt längre, vad jag har förstått.
Klas Malmström
Linköping

Wes

Men som delägare i denna lukrativa bransch kommer han kunna dra in storkovan till sin presidentkampanj. [emoji857]
[emoji12]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

jerry

Citat från: Delirium skrivet 20 november 2016 kl. 19:23:08
Min tråkliberala åsikt är att vi bör dels hålla isär folks personliga åsikter från deras professionella verksamhet (särskilt när de inte sammanfaller), dels att vi nog får svårt att vara aktiva i en hobby och bara köpa från de vi delar övertygelse med (eller spela med för den delen).

Tänk också på att folk utifrån troligen skulle kalla oss som håller på med den här hobbyn för nazistälskare hela bandet.  :P

1983 då vi hade en tillfällig spellokal i en folkhögskola i länet , uppstod en lätt tumultartad scen en natt.
Det blev sång o musik i korridoren utanför o dörren gick upp , där stod ett antal elever, en del hade blodiga bandage o en del sjöng att vi älskade Hitler.

Ett par tre dar senare ringde rektorn upp vår ordförande o vi var inte längre välkomna till folkhögskolan.............. CHECK !!
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Elias Nordling

CiteraHan är inte inblandad i verksamheten på MMP på något sätt längre, vad jag har förstått.

Klas har säkert bättre insyn i detta än jag. 2012 när hans datorspelsföretag kraschade hävdade Brian Youse att han visst var involverad i den löpande verksamheten, men det var innan han på allvar börjat sin karriär som Vit Kränkt Man. Det kan också påpekas att Brian Youse och Perry Cocke inte kände Curt innan de på var sitt håll försökte köpa loss ASL från Hasbro 1998.

Andreas Lundin

Min tråkiga åsikt är att problemet troligen är övergående. Konkurrensen från GMT, Compass, Revolution, Legion, etc är mördande nu och enligt mitt menande så är det bara ASL som är intressant hos MMP  numera. De andra bolagen har helt enkelt roligare utveckling av spelmekaniker och framförallt spelteman. De känns modernare. Om det har att göra med att snubbarna bakom är medeltida bakåtsträvande mörkermän så får jag vatten på min kvarn.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Wade

"medeltida bakåtsträvande mörkermän" ZING! :)

Klas Malmström

Citat från: Elias Nordling skrivet 21 november 2016 kl. 14:58:59
Klas har säkert bättre insyn i detta än jag. 2012 när hans datorspelsföretag kraschade hävdade Brian Youse att han visst var involverad i den löpande verksamheten, men det var innan han på allvar börjat sin karriär som Vit Kränkt Man.
Kan mycket väl vara så att Youse hävdade det, men jag tillåter mig faktiskt att vara aningen skeptisk till det påståendet. Känns som om han borde ha haft fullt upp med annat än att stå och paketera spel.  :)
Klas Malmström
Linköping

Delirium

Ber om ursäkt om jag tar det här på för mycket allvar, men jag håller inte med Andreas och hoppas det går bra att diskutera saken.

Om man ska se lite nyktert på det hela har jag inte fått bilden att MMP som företag håller på att starta upp ett nytt Sturmabteilung. En delägare (eller före detta?) som inte har med verksamheten att göra satsar på en politisk karriär med inriktning som vi svenskar ogillar. En designer ger på Facebook uttryck för åsikter som sorteras in i kristen höger. Finns det mer?

Om det inte gör det tycker jag det finns anledning att stanna upp ett slag och betrakta spelbranschen med lite mer eftertänksamhet. Har vi verkligen rätt att kräva att en designer/tillverkare av KRIGSSPEL har vad vi tycker är "rätt" politiska åsikter? Har vi verkligen råd att göra det med en så här liten ankdamm? Och vad är egentligen "rätt" eller åtminstone acceptabla åsikter? För min gammelliberalism är det här en jäkligt svajig resa in i storebrorsland vi håller på med och en ganska hycklande sådan också. Kan jag med allvarlig min flytta runt SS-divisioner i Sovjet och samtidigt bekymra mig över designerns åsikter i abortfrågan?

Min blygsamma åsikt är att leva och låta leva vad gäller åsikter, även de vi inte gillar. Tack för ordet. ;)

Andreas Lundin

Men jag har rätt i att de företag jag nämnde har roligare titlar än MMP.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Kanger

Jag håller med om att vi inte bör blanda ner för mycket politik i vår hobby. Det går lätt snett (även om Curt kändes lite för osmaklig)

När det gäller MMP som spelföretag så är min högst ovetenskapliga känsla att det går rätt segt där. Hur många är de som jobbar där?