Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Fall Blau (Compass)

Startat av Andreas Lundin, 14 april 2016 kl. 14:36:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Snart skeppas Fall Blau från Compass Games.

Jag har gluttat lite på reglerna som finns i consimworld-forumet och måste säga att jag är sugen. Reglerna är ju baserade på Victory in the West-systemet och har således likheter med VCS och Killing Ground. Spel som jag verkligen gillar trots deras brister.

Men min kvot är full. Det blir inga mer spel av den här storleken på ett tag.

Därför undrar jag om det är någon annan här på forumet som tänker på att köpa och om det är så att farbror Andreas kanske får möjlighet att titta, känna och lukta på spelet i alla fall...

Eller kan ni sala månne?  ;)

Snyggt ser det ut i alla fall.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Jag skulle ge det rätt goda odds för ett inköp när det kommer in i butikerna...  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Citerarätt goda odds för ett inköp

Dig kan man lita på, Roger!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

sfclinken

Någon som hunnit testa detta?

Roger?
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Scipio

Citat från: sfclinken skrivet 29 november 2016 kl. 00:06:11
Någon som hunnit testa detta?

Roger?
Det ligger retsamt framme på bordet och hånar mig men vi spelar ETO hela tiden så jag hinner inte testa det!  :)
Kanske skulle vara nåt på Galore eller FF deLux?
"Randomization is too important to be left to chance"

sfclinken

Jag sitter och läser reglerna och det blir nog en julklapp av detta till mig själv...

Hade jag inte tvingats utomlands på mässa både på Galore och deLux helgen så hade jag LÄTT spelat detta.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

Jag är på på Galore!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

sfclinken

Citat från: Andreas Lundin skrivet  1 december 2016 kl. 13:51:31
Jag är på på Galore!

:x

Det är ganska simpla regler. Ändå lyckas man klydda till dom och göra enkla saker otydliga. Inga stora grejer men istället för att skriva som det är så verkar man anta att läsaren ska förstå andemeningen bara för att den som skrivit reglerna vet hur det är. Oavsett så verkar det jäkla kul. Känns dessutom som det skulle kunna funka på Vassal.
GMY Peter