Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Hyllsystem

Startat av tomasos, 30 december 2016 kl. 19:36:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tomasos

Hejsan,

Jag tänkte höra om någon har ett förslag på bra hyllsystem? Hyllorna i sig behöver inte vara snygga då de är tänkta att stå i förråd eller i ett kontor/spelrum.

Det de behöver vara är:
* Bra kvalitet och tåliga, metall kanske?
* Lätta att montera upp/ned och frakta
* Flexibla så att man kan ha olika höjd mellan hyllplanen
* Gärna ur en serie som har funnits länge så att man med hög sannolikhet kan utöka sin hylla i framtiden

Tack på förhand.

/Tomas

Elias Nordling

Jag kör med Universalhyllan.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Jimmie

Helt och hållet Billyhyllor från Ikea här. Funkar utmärkt!
Det enda klagomålet jag har är att extra hyllplan känns väldigt dyra i relation till hyllan i sig.
Sen får man ha i åtanke att mittenplanet är fast, så det är inte 100% kustomerbart.
Använder "småfacken" som gärna blir överst och underst till förvaringslådor med tidningar och annat diverse spelrelaterat!

aegneus

Har erfarenhet av Universal, Billy, Ivar, Elfa och String

På din beskrivning tycker jag alla faller bort utom Elfa och Ivar. Universal är för snyggt och dyrt (annars bäst), Billy är inte så lättfraktat eller tåligt (mina hyllor bågnade av mixen kurslitteratur och Avalon Hillspel), String är inte det du letar efter.

Elfa är dyrt och bra, men måste skruvas i vägg.

Jag tror du skall titta på Ivar på IKEA.

tomasos

Tack så för alla svar!

@aegneus: Mycket bra sammanfattning! Jag ska kika på de olika alternativen :)

Elias Nordling

Elfa har vi i lolalen. Skulle knappast kalla det lättmonterat. Ivar är ju ett billigare alternativ till Universalhyllan. Billy har för grunda hyllplan.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Ivar, det finns gigantiska hyllplan o du kan bygga ut o till i det oändliga , nästan som lego...
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

tomasos

Det var många röster för Ivar. Jag kollade på Universalhyllan också och den verkar ju väldigt bra men eftersom Ivar är billigare så får det blir den nu och så kanske man går över på Universalhyllan är framtiden när man har hittat något där man kan tänka sig bo väldigt länge :)


tomasos

För mig blev det Ivar och jag är nöjd.

För den som bor i Stockholm så verkar det ju vara prisvärt.