Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Forged in fire

Startat av magnus lindström, 9 december 2006 kl. 21:33:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

magnus lindström

Är det någon som testat detta spel? Det ser ju otroligt intressant ut. Problmet är väl att det behövs ett till krigsspelsmongo för att leka med det.

magnus lindström

Nu är en uppföljare på G. Jackson in the Valley, sen så låter det som Gettysburg.

En kampanj som borde passa perfekt för den här typen av spel är väl Lee's invasion av maryland 1862.

Med klossar så skulle ju något liknande 2nd bull run kunna uppstå. Sen kan Lee försöka värva klossar i maryland och unionsspelaren vet inte exakt styrka om så sker. Komme rman nära Washington så komme r MacClellan in med medföljande specialregler. Skulle vara intressant att spela hala kampansjen tycker jag, med allt bluffand eoch kraftsamlande.

Scipio

Citat från: "magnus lindström"Är det någon som testat detta spel? Det ser ju otroligt intressant ut. Problmet är väl att det behövs ett till krigsspelsmongo för att leka med det.
Visst har jag testat det.
Nu är jag väl iofs ett krigsspelarmongo oxå då...

Jag är väl inte så tänd på blockspel normalt sett men FiF gillar jag verkligen. Tycker de har lagt det på en bra nivå och designat det väl efter skalan och situationen utan att krångla till det mer än vad nivån kräver.
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Citat från: "magnus lindström"En kampanj som borde passa perfekt för den här typen av spel är väl Lee's invasion av maryland 1862.
Har du tittat på Columbia games Bobby Lee?  http://www.columbiagames.com/cgi-bin/query/cfg/zoom.cfg?product_id=3301

magnus lindström

Vad jag menade att man behöver vara 2 mongon för att spela det:) svårt att hitta folk att spela med:)

Jo jag har spanat in bobby lee och sam grant men de har fått kritik för att de liknar första världskriget med långa fronter. Inte överförtjust i identitetslösa pjäser heller.

Vad som är häftigt med Forged är att man tar en sällans spelad kampanj och gör ett spel av den på rätt nivå med döpta enheter.

Lees första invasion har jag inte sett några kampanjspel om och skulle mer än gärna vilja spela ett sånnt spel.

Men eftersom man köpte spel för några tusen nyss så väntar jag nog med nästa inköp. Men forged in fire ska jag bara ha en dag. Jag har blivit intresserad av blockspel och ALLA Wortington och Columbiaspel ser ju intressanta ut. Sorgligt:(

Scipio

Citat från: "magnus lindström"...svårt att hitta folk att spela med:)
Börja med och pilla in vart du bor nån stans i din profil så man vet var man hittar dig ifall man bor i närheten eller är ute och reser.

Sen så arrangeras det ju krigsspelsrum på diverse spelkonvent runt om i landet, något av konventen bör ligga i närheten av var du bor och då är det bara att dyka upp och spela.

Sen så har vi krigsspelskonventet Friendly Fire i Linköping varje höst som varmt kan rekomenderas.

Sen så går det alltid att åka och våldsgästa kriggspelare runt i landet och tvinga dom att spela spel också. Rekomenderas varmt!

magnus lindström

Ska nu prova detta för första gången... :)

är det någon här som har bra koll på reglerna för flankerande eld? Kan ledaren springa iväg igen när det väl har lyckats och låta infanteriet panga på?