Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon 2017 - 24 maj – 28 maj

Startat av Rydfalk, 3 februari 2017 kl. 12:25:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Så var vi anmälda igen! Krigsspelsrummen Blipp och Figg kommer att finnas på plats!

Blipp rullar enligt förra årets koncept, vi tar fram några spel som vi gör reklam för och demar. Vi tar också emot information som vi kan sätta upp om de mer visuella monster eller dylikt som spelas.

Vill man ta en rast från pincetten planerar vi åtminstone Team Yankee, Flames of War och Tank i Figg. Hoppas på att ha lite 103:or och en hord T-55:or klara till dess.

Spel, nån pub och trevligt sällskap!

/Mikael & c:o
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Hotellrummet har varit bokat sedan ett tag tillbaka, så jag är självklart på plats på Lincon igen, blir mitt trettonde raka (om gud vill). Jag råkar fylla halvjämnt på onsdagen i år och kanske uppmärksammar det på något sätt.  :oops:
1914

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Det kan ju synas som lång tid kvar och krutröken har knappt lagt sig sedan lyx-FF, men det är ju faktiskt konventsstart om bara lite mer än 7 veckor. ;)

Hur ser det ut med närvaro, projekt, med mera? Alltid kul att veta.
1914

rensarn

Tjaba!

Jag kommer och som vi prata på DDdL så har mitt första
(av tre) tidningsspel valts ut - Julian (S&T 266) valts ut.
Kanske ingen överraskning då det har hängt med minst
sex tillfällen numera. Men det har ett högt värde gällande
återspelande. Det går f*n inte att opta i spelet utan det
är ett konstant skjutande från höften.
Rensarn

Rydfalk

I Figg rummet räknar vi med lite 3:e världskriget i Team Yankee. Hoppas en jättehord av T-55:or och annat bös ska vara klara då.
FOW har precis bytt version men det lär bli lite sådant också.

Vi är igång med planer på ett dubbelblint sjöslag i våra två klassrum, Slaget vid Kap Matapan, med strider i korridoren utanför. Inte säkert vi går i land med det i år.

Själv så blir det säkert lite återbesök i Afghanistan och COIN. Annars vore det kul med nån hex-extas. Brukar för det mesta bara bli lite korta taktiska spel, det känns alltid lite splittrat på LinCon.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Jupp, splittrat var ordet, så jag kommer att vara försiktig med längre projekt.

En sak som jag KANSKE kommer att bli färdig med är en liten grej för speltestning för ca 4-6 personer som jag närmast skulle beskriva som en korsning mellan Roborally och ett operationellt krigsspel med måttband.
1914

Jon


Jon


Delirium

När man är född på 90-talet kan man väl inte undvika ironi?   :o

Hade varit roligt att ha med dig i en testpanel! Hur ser Lincon ut för din del?
1914

David Sunnergren

Citat från: Delirium skrivet  4 april 2017 kl. 11:46:33
Jupp, splittrat var ordet, så jag kommer att vara försiktig med längre projekt.

En sak som jag KANSKE kommer att bli färdig med är en liten grej för speltestning för ca 4-6 personer som jag närmast skulle beskriva som en korsning mellan Roborally och ett operationellt krigsspel med måttband.

Detta lät spännande

Jon

Citat från: Delirium skrivet  4 april 2017 kl. 13:23:18
När man är född på 90-talet kan man väl inte undvika ironi?   :o

Hade varit roligt att ha med dig i en testpanel! Hur ser Lincon ut för din del?
Obegriplig kommentar om 90-talet, jag är ju lastgammal! Just nu inget LinCon planerat men vi får se.

Hannes


Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Glömde skriva att jag självklart är intresserad av erat dubbelblinda sjöslag, tänkte ett tag att jag sagt det redan men det var ju i kölvattnet efter förra Lincon... :oops:

Ser i skrivande stund ut som att Göteborgsdelegationen inte blir så manstark i år, men vi som kommer får väl försöka märkas desto mer. ;)
1914