Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

DVG's Gato Leader

Startat av Lars M Wistedt, 6 februari 2017 kl. 15:22:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Lars M Wistedt

Provade som hastigast pa DVG's solitara u-batsspel "Gato-Leader" och tycker det verkar helt ok. For forsta gangen i mitt wargaming-liv stotte jag pa counters som man bara kunde puncha ut utan att behove klippa hornen! (och jag at pedant vad avser att klippa horn!) Gedigna enheter, mounted boards och enkla och tydliga regler men anda ger de an bra kansla. Betydligt battre an Steel Wolves och Silent War men ett par saker kan forbattras - den strategiska spelplanen at inte sa tilltalande men det finns en hemgjord att ladda ned fran BGG som ar betydlligt battre, t ex. Spelet kors i ett antal campaigns, i princip en per fas i kriget, sa 1942, 1943 och 1944-45. Tyvarr ingen kombinerad kampanj sa vill man ha det sa blir det lite hemgjort. Infor resp campaign sa har man ett antal Spec Op points som man lagger pa ubatar och uppgraderingar i valfri kombination. Det at ratt viktigt hur man fordelar dessa men det okar ocksa "replayability" avsevart. Att starta med en nave S-39 ubatar med Green crew ar tamligen trostlost, liksom att inte lagga nagra SO pts ps Torp upgrades (for da blir det mycket duds).
Jag ogillar normalt CDG's men detta ar nog ett undantag. Lite av vad SH3 ar for PC ubatssim kan man val saga.