Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av Lock´n´loads Summer Lightning

Startat av Strv102r, 28 januari 2017 kl. 09:19:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Sax-sten-påse har alltid synts mig vara en dålig mekanik för stridssystem.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Citat från: Elias Nordling skrivet 16 februari 2017 kl. 21:49:30
Sax-sten-påse har alltid synts mig vara en dålig mekanik för stridssystem.

Eller hur?  :)
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Jag har ju ingen militär erfare själv, men jag kan inte föreställa mig att "gissa vilken försvarsmetod försvararna valt och välja rätt anfallsmetod för att kontra den" är ett dominerande inslag i beslutmetoden.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Nej, de val man oftast erbjuds i spelsystem är ju rätt schablonmässiga förenklade koncept. Och vilken stridstekniknik man hamnar i har ofta mer att göra med faktorer som inte spelet skildrar då de finns inne i heden ovh brickorna.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.