Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tobias

7 Ages

Startat av tobias, 18 november 2004 kl. 08:16:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

#15
aha :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Jimmy

#16
Ajdå, det låter ju inte som ett spel man skall fortsätta med éfter History of the World då, :(, trist, men tack ändå för era svar.

hälsningar

Jimmy Engren

Andreas Lundin

#17
Jag tycker definitivt att du skall prova spelet, trots allt påstått "grus i maskineriet". Det tar en jävla tid att spela färdigt dock...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Elias Nordling

#18
Håller med om att det är ett spel värt att prova. En del gillar det ju skarpt, och jag kan förstå varför. Själv ville jag verkligen gilla det, men för mycket jobb. För ett gäng WIFare eller Europa Universalis-veteraner kan det nog vara rätt spel.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

kruppman

#19
Jag tycker inte att det finns så mycket grus i spelet!
Visst finns det många små detaljer med ledaregenskaper odyl, men det är ju bara att läsa på om sina ledare, artefakter, elefanter osv när man får dom....Det räcker ju att en person har bra koll på reglerna...

Jag har endast spelat 7 Ages två ggr, men har kommit fram till att man måste speeda på spelet lite om man inte har två dygn på sig....(passar möjligtvis på ett konvent).

För attt speeda på spelet tycker jag att man inför en automatisk extra progress varje runda (oavsett darkages) för att begränsa att spelet avstannas totalt under t.e.x. dark ages.

Dessutom tycker jag att ALLA civilisationer ska få en glory point för att lyckas med en T&P ! Det borde göra spelet mycket snabbare....

Den här typen av spel vill man helst spela klart på max 12 tim. Det är inte lika kul att sätta upp en tidsgräns....

Jag vill gärna se ett 7 ages arrangemang på konvent !?
Finns det andra intresserade av det?

Det finns regler för drop-in också om man söker på google (ej BGG) lämpade för konvent.
Spel ska ta tid !

Andreas Lundin

#20
Jag spelar mer än gärna på ett konvent! Jag gillar lite "obekväma" spel!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

f98alda

#21
Citat från: "kruppman"Jag vill gärna se ett 7 ages arrangemang på konvent !?
Finns det andra intresserade av det?

Jajamen!

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend